Gå til innhold
Arkivverket

[#5481] Kirkebøker Hurum


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei.Jeg håper på litt hjelp, hvis det finnes registre for inn/utflyttede i Hurum. Den 3.11.1793 blir en av mine forfedre, Christian, døpt i Hurum. Han er uekte sønn av Aslac Helgesen, Sætre, og Berthe Ingebretsdatter.Jeg har prøvde omtrent de søkemulighetene som er i folketellingen for 1801, uten å finne sporet av noen av disse tre personene.I 1790 er de begge faddere ved en dåp, og begge er da oppgitt med bosted Mørch. I 1792 er Aslac fadder, fortsatt bosatt på Mørck. I 1806 finner jeg ei Berthe Ingebretsdatter som fadder, da bosatt på Brekkeejet.Det er jo en mulighet for at de kan ha gifta seg og at de har flyttet ut av kommunen. Men jeg har ikke klart å finne noen av dem som fødte i Hurum og jeg finner de heller ikke i kommunen i 1801. Jeg finner heller ikke sønnen, som senere dukker opp i Røyken.Jeg lurer derfor på om det finnes noen som har mulighet til å se på inn/utflytta, hvis dette finnes for Hurum i den aktuelle perioden, eller om det er noen som har andre gode forslag.lars løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

En annen mulighet er hvis noen kan se på konfirmerte, hvis man finner Christian som konfirmert rundt 1808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

En tredje mulighet er kanskje å se når Christian gifter seg i 1823 om det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes ikke konfirmanter og utflyttede i kirkebøkene. Christian ble heller ikke gift i Hurum 1822-1824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hva slags kirkebøker er dette da :-)(Du har også rett i forhold til ekteskap, for Christian ble gift i Røyken kirke i 1823. Dermed er faren stor for at jeg ikke finner familien. Men det virker merkelig at de ikke er å finne noe sted i 1801-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hurums kirkebøker på spørsmålet ditt. Kan det være en mulighet for at Aslac kan være svensk. Jeg har sett at det bodde noen svensker på Hurum iflg. andres spørsmål om kirkebøker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. familysearch fantes det en Birthe Ingebretsdatter f. 16/9 1759 i Røken, foreldrene var Ingebret Pedersen og Gundborg Hansen. En mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.