Gå til innhold
Arkivverket

[#5482] Hansine.S. Hansen


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Hei!Leter etter oldemoren min, Hansine Severine Hansen.Hun ble gift 1907 i Bergen, og der ble det oppgitt at hun kom fra Hammer, og var født i 1879. Mannen kom fra Ørsta. Datteren hennes har sagt at moren kom fra Kristiansund eller sand (husker ikke, men tror det var Kristiansund) Finnes det noen steder der som heter Hammer? Jeg fant et "Hammer-sted" i Hordaland, men den Hansine Flatøen jeg fant der ,var ikke den riktige. Kan kanskje hende at Hammer er gårdsnavnet?? Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Hammer (Hamre) prestegjeld vart eit av dei store i Hordaland og omfatta fleire sokn, m.a. Åsane, Meland og Hamre på Osterøy. Fann ei i Bergen 1900 som er god kandidat:61883 Hansine Hansen k b Tj ug Husgjerning 0803 1880 Mæland Sogn SB n sMen det beste du kan gjere, er å gå på Statsarkivet og sjå etter i kyrkjeboka ved vigsla kven som var far til din Hansine. Det vil gje deg eit sikkert svar. Der står det òg kor han budde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.