Gå til innhold
Arkivverket

[#5483] Holsen,Bårdsen,Wold


Gjest Solveig A.Hevrøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig A.Hevrøy

Søker etter foreldrene til min bestefar,Severin Kristoffer Bårdsen Wold.Han var født i Bergen,mistet sin mor då han var 12 år,fikk så en stemor(ukjent)Hans far het Bernard Martin Wold og hans mor het Kristine Holsen(S.Trøndelag?)Det er hans foreldres bakgrunn eg er på jakt etter.Bestefars papirer forsvant i Bergensbrannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Skulle gjerne visst litt mer for å kunne hjelpe deg... Når var han født - når levde disse? Var det bybrannen i 1916?Du finner en Severin Baardsen født i 1867 i folketellingen for Bergen i 1900. Han var gift med en Lina og hadde da tre sønner og to døtre. Er dette bestefaren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I Vestre Jernbanegate 15 finner du denne familien i 1900-tellingen: Jens Vold, sporskifter Bergens st, f. 1856 i Støren, Sør Trøndelag Martha Vold, Hustru, f. 1859 i Haus Nils Olaf Vold, søn, ug, locomotivpudser Bergens st. f. 1882 i Brudvig Bernhard Martin Vold, søn ug, f. i 1888 Brudvig Østen Vold, søn ug, f. 1890 i Bergen Monrad Johan Vold, ug søn, f. 1892 i Bergen Jenny Mathilde Vold, ug Datter, f. 1895 i Bergen Margit Vold, ug Datter 1898, f. i BergenKan dette være din oldefar med søsken og foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig A.Hevrøy

Det er meget mulig at dette er den rette familien.Severin K.B.Wold (1907-1980)hadde nokre søsken med navnene Martha,Anny og Margit,så navnene går jo igjen.Severin K.B.Wold mistet sin mor,Kristine Torine Holsen i 1918,og me veit at hans far jobba ved jernbanen.Finnes det flere opplysninger??? Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du vil vite meir om den familien, kan du sende meg ein epost på adressa: fndbred@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ser ut som du er i gode hender! BD kan sikkert hjelpe deg! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solveig A.Hevrøy

Halloen! Eg har funnet ein Severin Baardsen,død 12.Juni 1931 i Bergen.Det er min rette oldefar.Noen som vet om han var gift el.hadde andre barn enn Severin Kristoffer? Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.