Gå til innhold
Arkivverket

[#5488] Finnes det noe slektsforsker forening på Hitra??


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg leter etter en bror til en av mine oldefedre. Det var Nils Petter Olofson, som var født i Glava i Värmland. Han reiste senere til Østersund, giftet seg der i 1888 med Johanne Kristine Olsen født på Indtian ved Hitra 1863. Hun var datter til humann uten jord Ole Johansen og Karoline Eriksdatter. Johanne hadde minst 2 søstre: Ingeborg født 1860 og Lorentze Margarethe født i 1869. Denne Lorentze ble konfirmert i 1884 og bodde da på Angelsnes ved Kjærringvåg.Nils Petter og Johanne dro fra Østersund til Amerike 14.4.1891.Siden kjenner jeg ikke til noe. Heller ikke den svenske familien.Derfor er det et lite håp om at der er noe på Hitra osv......Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

KYSTMUSEET I SØR TRØNDELAG E adresse: kystmuseet@online.no Der har eg fått god hjelp!Forsøk med ett brev dit,men hold oss oppdatert. Hilsen Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Takk skal du ha Sigbjørn.Den adressen var ukjent for meg.Jeg sender en forespørsel dit.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.