Gå til innhold
Arkivverket

[#5505] Anette Marie Hafsland, Christiania


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Min tippoldemor Anette Hafsland ble født i Christiania den 22.3.1842. Hun giftet seg med Dietrich Bergmann fra Hannover i 1861 og bodde i Fredrikstad/ Moss til hun døde en gang etter 1900. Er det noen som kjenner til hennes (eller Dietrich's) forfedre? mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg kan ikke finne navnet Hafsland noe sted, men det slo meg at det ligner veldig på Hafslund (Sarpsborg). Kan hun ha vært herfra, og navnet bare skrevet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Anette er i familien bare kjent som Anette Bergmann. I folketellingene fra 1900 og 1865 står hun oppført med fødested Christiania. Navnet Hafsland har jeg fra Family Search så det er mulig det er en feilskriving. Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Iflg. Oslo Domkirke Mini 12 1842 no 281 Døbte Oktober 16. 1842 Pikebarnet Annette Mathea f. 22. marts 1842 ægte foreldre Lars Johannessen Hafslund/Hafslind/Hasslind! (denne er kronglete å lese, da presten har knotet!) skomagermester? og Hustru Birthe Marie f. Thoresen. Faddere Barnets foreldre, ...Sundbye og ... Skreddermester? Sundbye Hjemmedøbt.Fornavnet er uten tvil Annette Mathea. og f.datoen er korretkt i forhold til det du har, er ikke i tvil om at dette er rette damen!Familysearch mener det er hafslund: ANNETTE MATTHEA LARSEN Sex: F Event(s): Christening: 16 Oct 1842 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway Parents: Father: LARS JOHANNESSEN HAFSLUND Mother: BIRTHE MARIE THORESENOg familien bor i 1865 hos Grorud i Fredrikstad. Da er Lars brennevinshandler, og født i skjeberg, Birthe Marie er født i Aker og de har 2 barn født i Christiania og 1 i Fredrikstad. /på RHD søkte jeg på fornavn Lars og etternavn %HafslTenker dette er dine jeg!! Lykke til! sola har vært over Vålerenga i hele dag den! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.