Gå til innhold
Arkivverket

[#5509] Jacob Dale Olson


Gjest Aud Sissel N.
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sissel N.

Jeg forsøker å hjelpe en dame i USA. Hun leter etter forfedre i Norge,faren hennes døde da hun var baby og moren visste ikke noe om hans familie så de opplysninger jeg skriver her er ALT hun vet. JACOB DALE OLSON f.31.3.1856 ARENDAL, foreldre OLE OLSEN OG HELGA DALEN. Dette har hun fra dødsattesten til bestefaren som er vanskelig å lese. Navnet DALE har visstnok en tradisjon i fars-familien fra Norge har hun hørt. Her er alle opplysninger velkomne, vi sitter bare på en masse spørsmål her. Takk Aud Sissel og Patricia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur eg har funne dei, men der heiter faren Ole Jakobsen.Under Dalen på Bråstad i Øyestad (no i Arendal), finst følgjande i 1865:Ole Jakobs. 45 år, f. i ØyestadHelge Aanundsdtr. (kona) 45, f. i MyklandAanund O. 20 f. i Ø.Jakob O. 10 f. i Ø.Ane O. 17 f. i Ø.Gunhild O. 7 f. i Ø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel N.

Hei Bjørn. Du fant det samme som meg og jeg tror kanskje det kan være rett.Takk.Er det mulig å få bekreftet dette i kirkebøker? Etter noe tenking i dag har jeg kommet frem til en teori. Patricia har Dale som mellomnavn, det var faren hennes som gav henne det før han døde,fordi det var et gammelt familienavn. Kan det være at Dale er en forkorting for Dalen? Dale er jo ikke et vanlig fornavn i Norge, så kanskje det først var ment som etternavn? Er det noen som vet noe om navnetradisjoner til utvandrede Nordmenn?Er jeg inne på noe her? Her er som sagt alle opplysninger velkomne. Takk igjen, Aud Sissel og Patricia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det bør vere mogeleg å få fastslått i kyrkjeboka for Øyestad, om den Jakob Olsen vi her har funne, er fødd 31.3. 1856.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.