Gå til innhold
Arkivverket

[#5510] Føljetong: Min bestefar PEDER KVÆRUM 3


Gjest Rigmor Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Iversen

Enda en gang tusen takk til alle dere som er med på å få puslespillet mitt til å bli fullkomment. Min mor Petra Marie ble født den 21.10.1910 i Trondheim. I anmerkningsrubrikken til dåpen står det at: "barnemoren kom til Trondheim for å føde." Barnets /min mors far er: Peder Kværum f. 1884 og har adresse Lillehammer.(Hvor i Lillehammer han bodde har jeg ikke klart å finne ut av.)Min bestemor Julie og Peder var ringforlovet. Peder er identisk med Peder Jensen Kværum som ble født på gården SNUGGERUD i Vardal den 08.09.1884 av foreldrene Jens Hansen Kværum f. 10.05.1854 og Oline (Lina) Pedersdatter Fladlien f. 14.11.1855. De hadde foruten sønnen Peder 8 barn til. En av disse het Hans Jensen Kværum og han emigrerte til USA i 1902. Peder reiste 1 gang til USA i 1903 og hadde samme bestemmelsessted som broren hadde året i forveien Montana. Peder var imidlertid etter dette en gang tilbake igjen i Norge og traff så min bestemor og min mor ble resultatet av den forbindelsen. Min mor fortalte historien om hva som hadde skjedd slik hun var blitt den fortalt av sin mor. Peder skulle reise i forveien til Amerika og etablere seg der og min bestemor og mor skulle komme etter ham. Peder dro tilbake til USA for 2 gang i 1911. Imidlertid hadde min oldemor tatt (uvisst av hvilken grunn)beslag i alle kjærlighetsbrevene som Peder sendte til min bestemor. De kom ikke for dagen før etter hennes død. Min mor tok vare på de med en stor sløyfe rundt i mange år. Hun forsøkte å spore ham opp via Frelsesarmeen uten hell og (sikkert i frustrasjon)så kastet hun de desverre. Hun tilbragte de første 9 leveårene sine på barnehjemmet "Lykkebo" i Trondheim og var visstnok senere hos noen private, før hun ble hentet hjem til min bestemor som da hadde inngått ekteskap med en annen.Med hjelp fra mange her i forumet er det blitt funnet frem til at Peder og broren Hans kjøpte en god del land både i Lake County og Flathead County "over there" i årene 1907 og 1923. Broren Hans som var registrert med SSDI nr, døde i Mai 1964 i Washington. Han hadde slektninger i Camas MT. City/County state Benewah ID. Cheryl i forumet sjekket en mikrofilm i Flathead County og fant PEDER og Arne? KVARUM. Året for Peders registrering er 12. sept. 1918. Han er 34 år. Bopel er: Camas Sanders County. Hans yrke er bonde. Han er medium høy, medium kroppsbygning, lyst hår og blå øyne. Hans nærmeste pårørende er: Arne Kvarum 30 år som har registrert bopel den 05.06.1917 Hotell Norden, 1 Ave. W. Kalispell. (Undres hvem denne Arne er?) Jeg vet videre at han var i Montana i 1918 og 1923, men ikke i folketellingen "Census" for 1920.Jeg har kommet i kontakt med min tremenning Per Kværum,(sønn av Arne Kværum f.1922, som igjen er sønn av Peders bror Ole Kværum f. 1892) Han venter på kontakt med en person som for tiden er utenlands, som han tror kan gi noen flere opplysninger.Flere opplysninger fikk jeg fra min firmenning Per Ølstad i Bergen, som tilfeldigvis hadde kommet over "detektivhistorien" min her i forumet.Han hadde en morgen for 3 dager siden lest igjennom noen Amerikabrev som brødrene til hans bestemor Inga Kongsgaard sendte hjem. I noen av disse brevene nevnes Peder Kvarum og han siterer noen relevante utsagn:Brev fra Per Kongsgaard dat. 06.12.1912, skrevet fra Dawson i Yukon: "Hadde brev fra Peder Kvarum for noen dager siden og ser til min store forbauselse at han driver på en farm i Montana. Trodde han var i Norge og var i god forfatning. Han fortalte meg at han "ræntet(?) (antagelig leiet) en gård av Thorson" Brev fra Mr&Mrs Thorson dat. 06.12.1913. Adressen er Box 544 Sanpoint, Idaho, men inneholder ingen opplysninger om Kvarum. Brev fra Olaf Kongsgaard 03.12.1917, skrevet fra HOTELL NORDEN I KALISPELL, MONTANA. " Pete Kvarum og Ole Hogenson talte jeg med for en tid siden. Alt var godt og vel med dem" Brev fra Olaf Kongsgaard dat. 20.02.1919, skrevet fra HOTELL NORDEN I KALISPELL, MONTANA. "Kan hilse fra Kvarumguttene." Brev dat. 23.01. 1947 fra advokatfirmaet Foot & Aronson i Kalispell, Montana. (Gjaldt arveoppgjør etter Olaf Kongsgaard) " YOUR COUSIN, PETER KVARUM, WAS IN THE OFFICE A FEW DAYS AGO." Det ser jo definitivt ut som om Peder bodde i eller i nærheten av Kalispell, Flathead County. Jeg har faktisk mye mer på hjertet å fortelle, men det får vel rekke i denne omgang. Tok forresten kontakt med UD, men de hadde aldri mottat noen forespørsel ang. Kvarum. Så det var desverre ikke noe å finne der. Det skal bli spennende å se hvor mange som vil fortsette å henge med meg i labyrinten. Tusen takk. Stort *solsmil* fra Rigmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bern

Dette var pussig ! To brødre av min farfar, Ole og Kristian Bern dro to Amerika fra Toten i 1906 med båten "Motebello". Du kan jo gjette hvor de slo seg ned? Helt riktig i KALISPELL, MONTANA ! Begge to var smeder og eldste man slo seg ned der forgodt og etterkommer (hans datter med barn)lever der den dag i dag.Trenger du hjelp til detaljer i dette området så sender jeg gjerne over en forespørsel til min slektninger der.Med hilsen Harald Bern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei Harald og takk for respons fra deg.Jeg tar imot alle råd, vink og tips med den største takknemlighet. Det betyr veldig mye for meg å finne ut av hva som skjedde med min bestefar Peder. Mine innlegg i forumet her har pågått i et par mnd. og responsen og hjelpen jeg har fått har vært helt utrolig. Dette er det 3 innlegget jeg har måttet lage. Så kan du bidra med noe Harald så jubler jeg. Takk skal du ha. Stor klem, takk og *smil* fra Rigmor i solfylte Drøbak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Kalispell har en avis, Northwest Montana Daily Inter Lake, men det har du vel oppdaget. Du kunne jo sende en forespørsel til redaksjonen og fortelle om det som har skjedd av søkearbeid her? http://www.dailyinterlake.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei Per Håkon. Det høres interessant ut, men da må jeg nok få noen til å hjelpe meg og skrive en forespørsel til de. Det er det sikkert noen som vil hjelpe meg med. Takk for tipset! P.S. Jeg har glemt å fortelle at min firmenning skrev at mn bestefar døde i 1948 !!!!!!!!! Jeg prøver å sjekke ut om dette er korrekt. Stort *smil* og hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Rigmor. Du får snart opplysningene jeg lovte deg. MIn svigermor ringte i går hun madde microfilm fra Gausdal der leste hun om at Peder var fadder i en barnedåp. Hun kommer med det hun har skrevet av en dag med det første. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen Mona.Så flott! Det skal bli spennende å se. Fant dere forøvrig ut av hvilken Kværum det var som hadde bodd på den gården du nevnte? Stort *sommesmil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hvis Peder var fadder ved en dåp i Gausdal så er det nok flere enn meg som er spent på detaljene. Så jeg håper dere legger det ut her. Det er ikke lange veien fra Fåberg til Gausdal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Hei Rigmor Har du dannet deg en oversikt over Jens K sine etterkommere i Norge. Kanskje finnes det noen av din mors generasjon som lever ? Er det virkelig slik at de hadde to onkler i Amerika som de aldri hadde hørt om ? Denne gåten burde jo være nære en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen Dag !!Supert at du henger med fortsatt ! Jeg har nylig mottatt en liten oversikt fra min firmenning i Bergen som han hadde notert i 1988 og den følger her: LINA (Oline) og JENS KVÆRUM hadde 9 barn, men 3 av de døde tidlig. 1. MARIA (Marie) g.m Thorstein RØSSUM(1881-1928)fra Jaren. Marie og Thorstein bosatte seg på Lillehammer hvor Thorstein arbeidet på Nesna Bruk.Marie og Thorstein fikk disse barna: 1) Margit Skjemstad (1907-1928), bosatt i Nord Trøndelag. - 2.) Jenny Søhol Paulsen f.1910, Hokksund. (Er visstnok fra henne at Peders dødsår er oppgitt til å være 1948) 3.) Thora Langdalen f.1914, Lillehammer - Thor Røssum f.1917 og Thor Røssum f.1917, Segelstad Bru, Østre Gausdal. (Terje Nordraak hadde jo notert en gang at Lina og Jens først hadde gården Snuggerud i Vardal, så gården RØYSUM på Jaren (Hadeland). Senere bodde de på Lillehammer, men flyttet omkring 1914(årstallet kan være feil) til Horn i Øvre Eiker. De kom til slutt til Hokksund. 2. HANS KVÆRUM (1883-1964) reiste i ung alder til SPOKANE i staten WASHINGTON, nordvest i USA. Han var gift med: HELEN KVÆRUM (1901-1958). De hadde ingen barn. Hans Kværum arbeidet meste av tiden på sagbruk sammen med sin bror Peder. 3. PEDER KVÆRUM (1884-1948) reiste også tidlig til SPOKANE. Han var ugift. Peder var en tur i Norge og begge brødrene var flinke til å skrive hjem. Hans og Peder Kværum hadde mye kontakt med sin fars søster Ragnhild og hennes mann urmaker Anton E. Thorson . ( Ragnhild tror jeg var fadder i Peders dåp. Navnet Thorson tok de nok i USA, for han var født Anton Thorsen i 1862. ----- Se hva jeg skrev over i mitt nye innlegg at: Peder "ræntet" en farm av Thorson. De hadde adresse Sandpoint IDAHO.) Thorsons niese Edith, har jevnlig brevvekslet med sin tremenning ANNA KVÆRUM her hjemme. 4.) INGA (1888-1923) gift med Iver Stastad (1879-1958). De eide og drev gården Stastad på Jaren. Inga og Iver fikk disse barna. - Kirsten Seiersten (1905-1979), bosatt på Jaren. - 2. Hovel Stastad (1907-), Jaren - 3. Jenny Vøien (1910-), Brandbu - 4. Otilie Frøisli f.1911, Roa. - 5. Ole Stastad f.1913, Onsaker. - 6. Martha Grindaker f.1915, Brandbu. - 7. Kari Stensrud f.1917, Granvollen. - 8. Ingeborg Ring f.1920, Kolbu. - 9. Andrea Myhre f.1922, Gran. 5. OLE KVÆRUM (1892-1970) Gift med Klara Kværum f. HORNE (05.09.1896-19.02.1986)fra ØVRE EIKER. Klara og Ole har barna: 1.) Arne Kværum f. 12.08.1921, bosatt i Hønefoss. - 2.) Ivar Kværum (1925-1987)HOKKSUND. - 3.) Else Haugen f. 1928, Sætre i Hurum (Rett over fjorden for meg selv.) 6. ANNA KVÆRUM (1894-1979) Hun var svært flink som kokke og var i mange år ansatt hos brukseier Skamarken, Drammen og senere hos W.B. Samson, Oslo. Hun var ugift. Som du ser Dag så har jeg fått mye å sortere og tygge på. Arne Kværum vet jeg jo at er i live. Hans sønn, min tremenning Per Kværum har jeg jo kommet i kontakt med. Jeg håper å finne mer. Jeg skal informere så godt jeg kan. Sol og *sommersmil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Per Helge Seglsten

Hvordan gikk det? Har du klart å løse mysteriet? Håper du kan fortelle oss hvordan det har gått.Spent hilsenPer Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei Per Helge og selvfølgelig til alle andre som lurer på hvordan det har gått med mysteriet om min bestefar. Moro å vite at noen fortsatt grubler over dette mysteriet. Jeg sendte avgårde skjemaene "Copies of Land Entry Files " til Amerika National Archives, for å få kopier over landområdene han hadde kjøpt. I Juli måned kom svaret fra Washington. En tjukk bunke med alskens dokumenter fra landkjøpet i Flathead county. Dette skjedde i byen KALISPELL i Oktober 1907. Han hadde vitner på kjøpet, som var hans bror Hans Kvarum, en ved navn James Nelson, en ved navn Carl Grahum og en ved navn Otto Carlson. (Alle i Kalispell, Montana) Et skjema fulgte også med og jeg gjengir hva han fikk spørsmål om der. TIMBER AND STONE LANDS. Cross=examination of Claimant in Connection with Direct Examination on Form 4=370 1. Are you an actual bona fide citizen og this stae ? Sv. I AM 2. Are you merried or single ? Sv. SINGLE 3. Where did you reside prior to becoming a resident og this State, and what was your occupation ? SV NORWAY; WHERE I WAS GOING TO SCHOOL. 4. How long have you been an actual resident og this State, and where have you lived during all of this time ? Sv. THREE YEARS, AND I HAVE LIVED HERE IN KALISPELL ALL OF THAT TIME. 5. What has been your occupation during the past year, and where and by whom have you been employed, and at what compensation ? Sv. WORKING IN THE WOODS, FOR DIFFERENTS CONTRACTORS. 6. How did you first learn about this particular tract of land, and that it would be a good investment to buy it ? Sv. THROUGH JIM NELSON, WHO LOCATED ME. 7. Did you pay or agree to pay anything for this information ? If so, to whom, and the amount ? Sv. I PAID MR. NELSON $ 25.00 FOR LOCATING ME. 8. Have you made a personal examination of each smallest subdivision of said land ? If so, state when under what circumstanses and with whom ? Sv. I HAVE, FIRST ON THE FIRST DAY OG OCTOBER, THE LAST TIME THE 16TH OF DECEMBER 1906, IN COMPANY WITH HANS KVARUM AND JIM NELSON. 9. How did you identify said land ? Describe it fully. Sv. I STARTED FROM THE HALF-MILE POST AT THE WEST OF SEC.18, WENT NORTH HALF A MILE TO THE SECTION CORNER BETWEEN SECTION 7 AND 18, THEN EAST HALF A MILE TO THE HALF-MILE POST, THEN ABOUT A HALF MILE DIAGONALLY SOUTHWEST, GOING OVER AND ACROSS EACH LEGAL SUBDIVISION. 10. How many thousand feet, board measure, of lumber did you estimate that there is on this entire tract, and what is the stumpage value of same ? Sv. ABOUT TWELVE HUNDRED THOUSAND AT A DOLLAR A THOUSAND. 11. Are you a practical lumberman or woodsman ? If not, how did you arrive at your estimate of the quantity and value of the lumber on hand? Sv. YES, I HAVE BEEN WORKING IN AND ABOUT LUMBER. 12.What do you expect to do with this land and the lumber on it when you gettitle to it ? Sv. I WILL KEEP IT FOR A WHILE. 13. Do you know of any capitalist or company which is offering to purchase timber land in the vicinity of this entry ? If so, who are they, and how did you know of them ? Sv. I DO NOT. 14. Has any person offered to purcgase this land after you acquire title ? If so, who, and for what amount ? Sv. NO ONE HAS. 15. Where is the nearest and best market for the timber on this land at the present time ? Sv. IN KALISPELL PERHAPS, ABOUT 27 MILES FROM THIS LAND. 16.Did you pay, out of your own individual funds, all the expences in connection with making this filing, and do you expect to pay for the land with your own money ? Sv. YES, BUT I WILL BORROW SOME MONEY TO PROVE UP WITH. 17.Where did you get the money with which to pay for this land, and how long have you had same in your actual possession ? Sv. I BORROWED THE MONEY FROM SCHOEMAKER AND CO. PAYING THEM INTEREST FOR IT. 18. Have you kept a bank account during the past six months, and if so, where ? Sv. YES, AT THE FIRST NATIONAL BANK, KALISPELL, MONTANA. THIS TESTIMONY IS GIVEN WITHOUT ACTUAL KNOWLEDGE OF ANY STAEMENT MADE IN THE TESTIMONY OF EITHER OF THE OTHER WITNESSES AND WITHOUT THEIR HEARING. James Nelson har også avlagt "Testimony" i forbindelse med Peders kjøp. Han opplyser at han er 44 år. P.O. Kila, Mont., residence Ashley Lake. (Have resided in this State about 6 yrs.) Hans Kvarum opplyser i sitt "Testimony" at han er 23 år., P.O. Kalispell, Mont., residence Kalispell, Montana. Jeg mottok ikke noe fra det andre landkjøpet som han hadde foretatt i Lake County i 1923 og som jeg også hadde betalt for. Fikk beskjed via e-mail at denne også ville bli sendt meg, men til tross for at jeg har purret på den 2 ganger etter det har jeg ikke mottatt noe svar. (Kan det ha noen sammenheng med siste tids hendelser tro ?) Denne ville jo ha vært veldig interesant å ha. Men,jeg gir ikke opp.Ikke har jeg forstått hva som skjedde med landet han kjøpte i Kalispell heller.Ble det solgt eller hva ? Peder emigrerer i 1903.(Det ble sagt at han reiste til SPOKANE) - Han kjøper land i Kalispell (Flathead County) i 1907. - Etter 1907 engang er han tilbake i Norge.(Et dødsfall e.l kanskje?) Møter min bestemor Julie. Ringforlover seg med henne og hun føder deres datter 21.10.1910 i Trondheim. De skal komme etter ham til USA. Han reiser tilbake for 2.gang i 1911. Den 06.12.1912, skriver Olav Kongsgaard brev fra Dawson i Yukon at han "hadde brev fra Peder Kvarum for noen dager siden og ser til min store forbauselse at han driver på en farm i Montana. Trodde han var i Norge og var i god forfatning. Han fortalte meg at han ræntet ? (Antagelig leiet) en gård av Thorson." (De bodde i Sandpoint, Idaho) Nytt brev fra Olav Kongsgaard 03.12.1917, skrevet fra Hotell Norden i Kalispel, Montana. " Pete Kvarum og Ole Hogenson talte jeg med for en tid siden. Alt var godt og vel med dem" Brev fra Olav Kongsgaard 20.02.1919, skrevet fra Hotell Norden i Kalispell, Montana "Kan hilse fra Kvarumguttene" 12. September registrer han seg med bopel i CAMAS, SANDERS COUNTY, Montana. Han er ikke å finne i 1920 census i Montana. 26.03.1923 Kjøper han seg 160 acres med land i Lake County, Montana. (Det er dette jeg venter svar på fra USA.) Den 23.01.1947 skriver advokatfirmaet Foot&Aronson at Peter Kvarum hadde vært på kontoret der for noen få dager siden. Min firmenning fra Bergen kunne fortelle at de hadde nedskrevet at han døde i 1948. (Jeg har lett og lett og lett, men ikke klart å finne ut noe mer om dette. Så jeg er vel ikke kommet så veldig mye nærmere. Jeg har selvfølgelig funnet ut mer om familien bakover i tid og har begynt å få til noe som kan ligne et slektstre. Det er moro. Jeg oppnådde desverre ingen respons fra min tremenning P.Kværum. Jeg får prøve å gjøre et forsøk til før jeg gir opp.(Hans far er jo tross alt i live og husker jo endel.) Forresten er også en Arne Martinsen Kvarum registrert med bopel på Hotell Norden,1st Ave, Kalispell 05.06.1917. (Han er visstnok lam på den ene hånden.) Er dette en fetter tro ? Som dere skjønner er det fortsatt mye jeg lurer på og all hjelp jeg kan få mottar jeg med takk. Uten dere hadde jeg ikke fått til noen verdens ting og jeg er evig takknemlig. * Smil * og varme tanker fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Spennende! Jeg ser av Familysearch at Hans Kv(a)ærum døde i Washington i 1964. Men det visste du vel allerede? Fortell oss hvordan det går videre med jakten, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Etter det jeg kan se er det ikke registrert noen dødsfall i social security death index på Familysearch for Montana før 1962. Så han er nok regitrert der. Kanskje mormonerne har ham liggende på mikrofilm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

I innlegget ovenfor snakker jeg selvsagt om Peder Kværum. Jeg søkte på Peter i Montana, og det var ingen Peter registrert døde i staten før i 1962. Så Familysearchs social security death index for Montana på nettet er neppe komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen Per.Ja,jeg visste at broren Hans døde i Washington !!!! i May 1964. Vet ikke om jeg har nevnt det før, men han giftet seg med en Helen (Kvarum) f.1901 og som døde i 1958.Men, Peder`n ser det visst ut som har sunket i jorda bokstavelig talt. Noe er det som mangler.Jeg har enda ikke fått noe svar på e-mailen jeg sendte til Washington angående landområdene i Lake County. Synes det er så underlig, for hun svarte meg veldig raskt og lovet å ordne opp.Jeg lurer på om MONA ÅRNES fortsatt henger med. Hun hadde visst noen opplysninger vedrørende at Peder hadde vært fadder i en barnedåp i Gausdal. Det var moren som hadde kommet over dette og jeg er veldig spent på det.Klem og stor hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Rigmor,Jeg fikk et tilbud fra Ancestry.com i dag, kanskje du eller andre med slekt over there kan ha nytte av en slik gratis "prøve"?Oversender det jeg fikk, og kan opplyse at jeg har hatt god nytte dette selv tidligere. Bare pass på å si opp før det har gått en uke!Exciting news for RootsWeb users!You are eligible for a RISK-FREE seven-day trial of the U.S Federal Census Images at Ancestry.com. Click the link to sign up![url="http://www.ancestry.com/rd/redir.asp?targetid=3180&sourceid=1225Genealogists>Lenke know the value of census data, the most sought-after records in the United States. Census images can help researchers discover: --family structure --ages --residence --occupation --and much moreWith this FREE seven-day trial from Ancestry.com, you'll have access to more than 8.5 million census images (records for nearly 375 million individuals). Completed years include: 1790, 1800, 1810, 1820, 1830, 1840, 1880, 1900, 1910 and 1920. The 1860 collection is 92% complete.DISCOVER OUR DIFFERENCE! Ancestry.com's collection is superior to other online census records. Here's why: 1. Content. We feature exclusive records, including the 1890 Census Substitute, state census schedules, and more. 2. Price. Other sites charge significantly more for much smaller collections. 3. Quality. Our images are scanned in 256-grayscale, giving you greater readability, usability, and value. 4. Ease of Use. Our site gives you the leading user interface, query templates, navigation, results screens, and how-to assistance.SIGN UP FOR YOUR FREE TRIAL TODAY from the comfort of home. You'll save hours of work and avoid the inconvenience of microfilms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei Heidi !Ja, jeg har også mottatt dette tilbudet og forsøkt, men likevel uten hell. Kanskje gjør jeg noe feil ? Det er så underlig at han liksom ikke bare "poffer" opp et eller annet sted. Broren finner man jo ! Jeg syntes jeg var kommet så langt med flere forskjellige årstall å forholde meg til, men det virker som en hard nøtt dette.Jeg har enda ikke fått noe svar angående landet han kjøpte i Lake County. Har sendt flere e-mails og etterlyst det, men det ble taust etter 11 sept.Alle ideer og innspill mottas med takk. Jeg ønsker så inderlig å komme til bunns i dette.Stort søndags *smil* og hilsen fra Rigmor i Drøbak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen!I dag fikk jeg endelig svar fra Amerika på e-mails jeg har sendt. De var blitt videresendt til noen andre og jeg må regne med å få svar om ca 2 uker. Jeg lover å bringe svarene/resultatene videre til alle dere som har vist meg så stor forståelse, hjelpsomhet og innlevelse i min søken etter min bestefar-Hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.