Gå til innhold
Arkivverket

[#5511] Min oldemor Elise Bern fra Balke


Gjest Harald Bern
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Bern

Hennes pikenavn var Elise Carlsdatter, født 1851 på Østre Thoten. I FT 1865 står hun oppført som Barnepige på gården Skjønborg af Eng, Østre Thoten.Klarer ikke å finne ut hvor hun kom fra eller hvem som var hennes foreldre. Kan noen av Digital arkivets lesere hjelpe ?Hilsen Harald Bern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Du finner ei født 1852, med foreldre Carl Larsen og Marie Christiansdatter, mer finner du vel i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bern

Takk for hjelpen Erlend ! Hvor fant du disse hen? Riktig f. dato er 18.05.1852 så dette ser jo riktig ut.Hilsen Harald Bern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Du finner det hos mormonerne: Lenke dette må bare brukes som ett slags register, for mye er u-korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bern

Må nok inn i kirkebøkene for å sjekke dette. Både staving av etternavn (i mormonerdatabasen er dette skrevet som KARLSEN ikke CARLSDATTER) og født. dato stemmer ikke, så da er jeg litt usikker på om jeg er på rett spor. Foreldrene som er oppgitt finner jeg heller ikke i FT 1865 så her er det noe som ike stemmer.Er det noen av brukerne som har mulighet for å sjekke ut dette ? Finnes det avskrifter av kirkebøker for denne perioden (1850-55) som kan lånes evnt. kjøpes ?Hilsen Harald Bern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Datoen som var her er nokk dåpsdatoen, Karlsdatter/Karlsen, dette er det amrikanere som har skrevet, i orginalen så står kun fornavn. Du kan jo også prøve denne siden til Gjøvik og Toten slektshistorielag : http://www.slektshistorielaget.com/Her kan du kanskje få ett ordntlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bern

Hei ErlendHar lagt inn en etterlysning der, så da får vi se om jeg får noen respons.Takk for hjelpen.Harald Bern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.