Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Benn Limann

[#5514] Utvandring til Amerika fra Søndeled i Aust-Agder

Recommended Posts

Gjest Benn Limann

Kirkeboka for Søndeled, Aust-Agder gir opplysning om at Oline Kittelsdatter, 21 år gammel,utvandret til Amerika i 1867. Emigrantprotokollene for Kristiansand politikammer er i behold fra 1873,for Arendal politikammer først fra 1916. Det er derfor lite sannsynlighet for at Statsarkivet i Kristiansand har ytterlige opplysninger om Oline Kittelsdatters utvandring i 1867.Hvor skal jeg henvende meg for å få flere opplysninger?Benn Limann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lene Fiskebekk

Det er en stund siden dette innlegget ble skrevet ser jeg, Oline Kittelsdatter er kanskje allerede funnet i Amerika? Jeg har ikke noen opplysninger om akkurat den biten, men tror kanskje Oline Kittelsdatter kan være søster til Marte Serine Kittelsdatter, som var gift med bror (Svend Kristensøn) til min 3xtippoldemor Elen Tomine Kristensdatter. Marte Serine oppkalte en datter etter Oline, og var selv 2 år yngre enn henne. Hvis dette skulle medføre riktighet, ta kontakt om du er interessert i flere opplysninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.