Gå til innhold
Arkivverket

[#5515] Hans og Anna Sophia Urdahl frå Aurland i Sogn


Gjest Magnar Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Hole

Er det nokon som kan hjelpe meg med oppl. om Hans og Anna Sophia Urdahl (truleg frå Aurland) Dei er foreldra til Johanna Maria Urdahl f.22-3-1739, seinare g.m. Ole Wendelboe frå Lærdal. Kan ikkje finne dei på 1701 Manntalet. Takknemleg for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

I databasen min har jeg prokurator, handelsmann, eier av Lærdalsøren, Hans Henrik Urdahl (1699-1771) gift med Anne Sophie Christophersdatter Nagel (1712-1744). Kanskje det er dem du er ute etter? Jeg vet ikke noe om deres eventuelle barn, men jeg har endel aner. Anne Sophies bror Hans Nagel var forøvrig født i Sogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holck

Anna Sophia Christophersdatter Nagel, døpt 11/5-1712, Nykirken, Bergen, død Lærdal i Sogn og Fjordane, begravet 29/10-1744. Hans Hansson Urdahl f. ca.1698 i Lærdalsøyri, død 11/7-1771, Lærdal, Sogn og Fjordane. Alle Anna Sophias søsken er døpt i Nykirken i Bergen. Jeg har også en del om denne familien Nagel, men ikke noe om Urdahl. Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg har en god del om denne slekten, inklusive barna til HHU og hans koner. Hva ønskes? Mail meg gjerne på tophat@online.noMVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holck

Anna Sophia Christophersdatter Nagel, døpt 11/5-1712, Nykirken, Bergen, død Lærdal i Sogn og Fjordane, begravet 29/10-1744. Hans Hansson Urdahl f. ca.1698 i Lærdalsøyri, død 11/7-1771, Lærdal, Sogn og Fjordane. Alle Anna Sophias søsken er døpt i Nykirken i Bergen. Jeg har også en del om denne familien Nagel, men ikke noe om Urdahl. Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Der var ein prest Henrik Uhrdal i Aurland på 1600-talet. Han hadde m.a. ein son, Christen, som var gift med Anne Garmann og var kapellan i Hamre til 1730-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hole

Hans Mathisen Porsgrunn. Hallo eg har prøvd fleire gg. å maile deg på den adr. du oppga - tophat@online.no - men eg kjem ikkje fram (user unknown) har du kanskje fått ny adr. Helsing M H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Magnar: Ja, jeg har i grunnen ventet å høre fra deg også. Min e-post-adresse har du ovenfor her gjengitt korrekt. Den er ikke forandret. Og den virker også for mange andre: tophat@online.noNår prøvde du sist? Er det noe galt i din ende av kommunikasjonen? Prøv igjen! Og oppgi din egen e-post-adresse her i debattforumet, så kontakter jeg deg. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.