Gå til innhold
Arkivverket

[#5527] Marie Bolette f. 1858 i Kristiansund


Gjest Anne Brit Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Brit Jensen

Jeg leter etter forfedrene til min oldemor Marie Bolette Isaksd. Zahl f. 1858 i Kristiansund. Er det noen som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har prøvet, men siden kirkebøkene er omtrent uleselige etter brann var det ingen ting å finne der. Jeg vil ellers anta at hennes fødselsdato og navnet på faren vil stå i krk.boka da hun gifter seg, om hun blir gift da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er rart, men jeg kan ikke finne henne i 1865 eller faren Isak Zahl. Er du helt sikker på navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Etter en titt på FT 1900 forstår jeg hva du mener. Pikenavnet var Isaksdatter, og hun ble vel gift i Kristiansund skulle jeg tro siden første barn er født der, men kirkebøkene er fremdeles helt ødelagt. Har du undersøkt hvor hun er begravet. Jeg antar det er i Oslo siden hun bodde der i 1900. Den riktige kirken burde ha alle dataene hennes ang. fødsel og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Du finner foreldre og søsken i FT 1865, Kristiansund, hvis du kaller faren Isak og datteren "byrjar på": Mari. Mvh AT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Brit Jensen

Takk for hjelp nok en gang, Andreas. Det betyr at Marie Bolettes foreldre var Isak Andersen Brunsvig og Guri Olsd. Brunsvig. I FT 1875 bor Grui alene, så da er vel Isak død. Har dere forresten kommet videre med letingen etter Bergithe Christine Wrede's far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tore Kristiansen

Ops, jeg søkte tilfeldig i gamle saker og fant denne. Isak Andersen Brunsvig og Guri Olsd. Brunsvig er mine tipptippoldeforeldre. De kaller seg for Halset i bl.a. kirkebøkene. Isaks far het Arnt, ikke Anders.Jeg har nettopp (de siste to ukene) funnet Gurå Olsdatters aner. Isak stammer fra Dalen i Øre, så han har jeg visst om en stund. Isak fikk en dom i 1853 på 6 måneders straffarbeid fordi han hadde fått 6 barn med 5 forskjellige kvinner! Han forsøkte å unngå straff ved å gifte seg med den han hadde to med, nemlig Gurå.Gurå er født på Halsethagen på Bergsøya i 1825 og stammer bl.a. fra Aspaætta. Send meg en epost så kan jeg gi deg mye mer, og vi kan kanskje utveksle etterkommere? Mvh Tore epost:tore@kristiansen.tc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.