Gå til innhold
Arkivverket

[#5532] Mathis Sjulsen, f.1838 på Hem i Lardal, Vestfold.


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg tillater meg å trekke frem denne saken igjen. Fant nemlig igår kveld ut at Mathis Sjulsens datter Helga Jensine, f. 1877, sannsynligvis er den Helga Sjuls., Pige, som emigrerer til Amerika, destinasjon Boston, den 3. nov. 1892, fra Christiania, med 'Norge', linje Fr. Lie. Hennes alder angis til 16 år og hennes hjemsted var Slagen pr. Tønsberg. Hennes bror Oluf, f. 1870, dro jo også til Amerika, men de to andre søstrene, Sofie Marie, f. 1868, og Mathilde Henrikke, f. 1873, har jeg forgjeves lett etter blant de emigrantprotokoller som finnes her på DA. Har imidlertid heller ikke funnet dem i FT 1900, så kanskje døde de tidlig?Fortsatt er det altså et helt åpent spørsmål hvorvidt noen av disse 4 søsken giftet seg og fikk etterkommere. Forslag til steder/metoder å lete etter slike mottas med takk! (Kirkebok for Slagen er selvsagt, men ellers?).Mathis Sjulsens begravelse - som trolig må ha funnet sted en gang etter 1921, etter hans kones død - er heller ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.