Gå til innhold
Arkivverket

[#5533] Familie i Øvre Eiker første del av 1800-tallet


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

I innlegg no 3406 ("Records for Grønlands Menighed, Christiania") har Pearl Danroth fra Canada etterlyst en familie som vi nå har sporet til Øvre Eiker. I 1865 finner vi Malene Andersdatter, enke og 71 år, som var gift med John Amundsen. De hadde barna Andreas Johnsen Westby f 1817 i Eiker (som var g 1853 med Marte Oline Christiansdatter), samt Christian, Jørgine, Anders og Nils. Er det noen som kjenner denne familien til Malene og John og kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei! Som jeg allerede har skrevet i innlegget du nevnte over, Per Håkon, er det allerede utredet en del ting rundt dette. Jon hjalp meg å hjelpe Pearl tidligere, og hun fikk mye info rundt familien derfra. SÅ, jeg tror du skal be henne sende deg det hun allerede har fått, slik at ikke den samme jobben blir gjort en gang til De opplysningene hun fikk var hentet fra kirkebøkene, så de er nok korrekte, og hun fikk også kildehenvisningene. Jon Torp gjorde en kjempejobb! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pearl Danroth

I should send you all the information in Laila's emails before someone starts looking up the same things she and Jon found back in Dec. 2000. Contact me through my email address.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.