Gå til innhold
Arkivverket

[#5542] Vestfossen


Gjest Berit Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Nilsen

Hei Tor Kenneth. Ja, her kom det mange fine opplysninger som jeg nå har lagt inn i mitt slektsprogram. Tusen hjertelig takk. Anders Aslesen og Pernille er mine tippoldeforeldre så da er vi jo i slekt... I anerekken til Lena har du skrevet Thore Larsdatter på nr. 7, regner med at det skal være Thora ? I 1865 under Universitetet i Tromsø finner jeg en Anders Aslesen som er husfader, Strandsidder og Tømmerfløder født 1809 på Eker og gift med Pernille Larsdatter født 1803 på Eker. Dise bor på Vigen nordre. Sammen med disse står Anders Pedersen, deres dattersønn født 1857 på Eker. Vet du om dette er de samme som vi har ? Pernilles etternavn stemmer jo ikke. Ha en fortsatt fin helg. Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei Berit. Ja det er de samme folka. Det hender "titt og ofte" at folk heter noe annet enn de egentlig heter. Variasjoner kirkebøker - skifteprotokoller - folketellinger os.v. Jeg mener bestemt at Thore er innført som Thore i kirkeboken. På denne tid ikke et helt uvanlig både jente og guttenavn i Eiker. Men, har ikke nevnte kirkebok å slå opp i.Anders og Asle kom forøvrig fra Krogseie til Wigseie en eller annen mellom 1834 og 37. ---- Til Anfinnsplass: Dagens eier av Anfinnsplass overtok etter sin far; Asbjørn, som tok over etter sin far igjen. Han het Kristian Andreassen og skal være født i 1887. Er trolig sønn av en Andreas Olsen som Jon Torp skriver om i et av sine innlegg 15. mai. Det kommer mer slektsstoff senere i dag.Hilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei igjen Berit og Christina. Kan dere sende meg en mail med postadressene deres, så skal jeg sende det jeg har. "Mailen" min virker ikke ut, bare inn. Min mailadresse er: tor.kennet@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei igjen Berit og Christina. Siden mailen min fortsatt nekter å virke "ut" sier jeg takk for hyggelige tilbakemeldinger på det dere har fått i posten. Tar imot med åpne armer det dere måtte ha av etterkommere på deres grener. På mail eller via Postverket.Hilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Morten P. Mortensen

Lisbeth Aslesdatter ble gift 27. juni 1822 med Erich Larssen Hougssund. Jeg har registrert fem efterkommere hvorav Anne Kirstine Eriksdatter ble gift med Morten Borgersen. De er mine oldeforeldre. Jeg har registrert en lang rekke efterkommere (med ektefeller)av Asle Stenersen og er selvfølgelig villig til å dele informasjon. Kanskje noen også har noe for meg.Med vennlig hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Til Morten Mortensen! Morten Borgersens søster Ingeborg Marie (f. 1843) var min tipp-oldemor. Hvis du er interessert deler jeg gjerne info.Kjell Hamberg (khamberg@enitel.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hallo Morten.Jeg har registrert 280 etterkommere av Asle og 110 ektefeller. Dersom du sender meg en mail o.s.v. Blir vel for mye å legge ut her.Mailadresse: tallmoen@start.noHilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Til Tor Kenneth og Morten..... Jeg har kontakter i USA som er etterkommere av Morten Borgersen og Anne K. Eriksdatter.....denne kontakten har en del informasjon....jeg har kopi av dette og deler mer enn gjerne.....mail meg gjerne privat...jon.torp@c2i.net.... kontakten min i USA...har allerede vært i forbindelse med Kjell Hamberg og Christina Frøysland....så vidt jeg vet....Hun ville blitt overbegeistret for mer informasjon om sin slekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten P. Mortensen

Du snakker om å treffe midt i tier'n. Hvis Kjell Hamberg og Christina Frøysland mailer meg sin adresse, så skal også de få kopi av min print-out. På dagtid er jeg lettest å treffe på mpmortensen@smitoslo.no og på kvelden mp.mort@online.no.Beste hilsener Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Bare blander meg litt inn. For Asle og Kari er tipp-tippoldeforeldre til min mors samboer. Dette via sønnen Hans Christoffer Aslesen, født ca. 1805 som ble gift med ei Anne Marie Henriksdatter i 1828. Hun er mest sannsynlig fra Nittedal.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hallo Lars og dere alle.Nå ble jeg ekstra nysgjerrig. Trodde jeg hadde "finlest" kirkeboka for denne tiden og for Asle og Kari. Har ikke sett noen; Hans Christoffer Aslesen, før NÅ. Du sier han er født ca. 1805. Det kan være plass (det er plass) mellom Simen f.1805 og Anders f. 1808. Jeg har; Mari 1794, Berthe 1796, Stener 1798, Lisbeth 1800,Berthe 1803,Simen 1805, Anders 1808, Ole 1811, Thore 1815. Forøvrig var Heddalstipset ditt til meg for en tid tilbake "utsøkt".Hilsen Tor Kenneth tallmoen@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Jeg har endel etterkommere av Asle Stenersen på min manns side. Min mail er froysland@c2i.netChristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei igjenHer jeg sitter på jobben har jeg ikke tilgang til alt jeg har arbeidet med. Husker ikke i farta helt hvordan jeg har klart å linke Hans til Asle, bortsett fra navnelikheten. Det er Jon Torp som har hjulpet meg mye. Men jeg lurer på om jeg kan ha funnet info i forbindelse med vielsen mellom Hans og Anne Marie, det var i Haug kirke 08.04.1828. Det kan jo selvfølgelig være at jeg også har tatt feil. Jeg vet at det var to andre Asler som hadde barn til dåp i 1804. Men som sagt, jeg må kikke nærmere på dette når jeg kommer hjem.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei Jeg har også en del etterkommere av Asle og Kari, deres sønn Anders var far til Lena Andersdatter som igjen var mor til min morfar Godberg. Godberg hadde 10 barn så det er en god del personer som jeg har registrert. Min mailadr. er berit.nilsen@chello.no. Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Berit!Jeg har prøvd å sende deg en mail med det jeg har si i fra om du ikke får den. O g til alle dere som er etterkommere av Asle Stenersen,( særlig Anne Kristine Eriksdt) jeg har god kontakt med en etterkommer i USA, hun Jon skriver om og hun vil gjerne ha kontakt med sine norske slektninger.Hilsen Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei Jeg forsøker meg med en etterlysning til av en person til som skal være født i Eker Prgrj. og som i 1865 tellingen hadde adresse Strandstedet, Vestfossen. Denne gangen er det Marie Pedersdatter (mormor til min mann). Hun var 4 år i 1865, faren het Peder Gurroms. Husf. Inderst Sagbrugsarb. 32 år i 1865 og moren het Jørgine Andersd, 28 år i 1865. I tillegg til Marie Pedersd. hadde de Andreas Peders. 6 år i 1865 og Gina Pedersd. 2 år i 1865. Marie Pedersd. ble gift med Paul (Paulus) Andreas. født i Lier Prgj. Er det noen som har opplyninger om denne slekten ? Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Nilsen

Hei Jon. Jeg spør om det er noen som kjenner til Marie Pedersdatter, 6 år i 1865, datter til Peder Guttormsen (32 år i 1865) og Jørgine Andersdatter(28 år i 1865). Bosted Strandstedet, Vestfossen i 1865. Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei Berit.Faren til Marie ble døpt i Haug Kirke 15 juli 1832. Foreldrene hans var Guttorm Olsen og Mari Olsdatter fra Foss-siden i Vestfossen. Har foreløpig ikke funnet Jørgine som døpt i Eiker. Har sjekka 1835-1840. Har foreløpig heller ikke sett etter Marie's dåp, men hennes bror Andreas blir døpt 1. juli 1860.Sender deg en mail med faddere og andre opplysn.Hilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hei.Jørgine var datter av Anders Andersen Røgeberg, født i 1804. Jørgine født i 1833. På "baksida" av Anders Røgeberg eksisterer det en god del materiale. Om alt er like holdbart er vel usikkert. Men, er du interessert i sådant så er det vel no' småadel inne i bildet. Jeg mailer deg en oversikt over aner og utgitt materiale rundt Dramsrud og Røgeberg-slekten.HilsenTor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.