Gå til innhold
Arkivverket

[#5543] Otter Thorsen, Christiania?


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Er det noen som vet noe om etterkommerene til disse ?. Karen Jensen f. i Larvik, datter av Antoni Jensen og Inger Andrea Nilsdtr. dca. 1890 g.m. en Otter Thorsen han skal ha bodd i Christiania i 1905 De hadde barna A) Anthonie g og bodde i Hammerfest, mannen skal ha reist til Amerika b) Inga g. og bodde i Bergen. c) Jens, maler og bodde hos kjøpmann Næss på Langestrand i Larvik.'Alle opplysninger mottas med takk. marhanse@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kan Otter være den samme som Ottar Thoresen f. 1887 på Moen i Eidskog? Det er den eneste jeg kommer over med liknende navn i 1900-tellingen. Han har da vært 18 år da han reiste til Christiania i 1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lasse Vogt Pettersen

Hallo, dette må være Otter Thorsen, maler f.1842 i Hedrum, gift m/Karen Anthonisen f.1843 i Laurvig. Barn pr.1865.: Anthonie f.1864, Hanne Sophie Gui f. 1859 i Tønsberg. Dette er i RHD 1865. En annen ting, jeg leter også etter en Otter Thorsen, vognmann, bosatt i Kristiania 1900, gift m/Elise (hadde visstnok en kafe på Briskeby), barn.: Marius Otto flislegger f. 6.2.-1875, Adolf,Aksel,Christian, Gustava, Elise og Carl. Har du på din leting sett noe om denne Otter Thorsen (min tipp-oldefar på morssiden)? Har sålangt kun funnet overnevnte, samt en f.1803 på Næs i Hallindal, (er for gammel.) Imøteser ditt svar. Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.