Gå til innhold
Arkivverket

[#5549] Hellemand Olsen,Vetaas,Manger


Gjest Tom Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Tollefsen

Er på jakt etter Hellemand Olsen f.1860 og Oline Johannesdatter f.1868 sine aner. Hellemand sine foreldre tror jeg er Ole Olsen f.1830 og Helga Haaversdatter f. 7.4.1830 Lurte også på om noen hadde vært borti en kobling mellom gårdene Vetaas,Storheim og Sæbø.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Ole Olsen f.ca 1831 Vetås. gift 2/11-1856 Manger med Helga Hoversdatter f 1830 Vetås, konfirmert 1845 Manger. Jeg vet ikke om de har en sønn Hellemand. Foreldrene til Helga: FAR: Hover Haaversen f 10/1-1797 Vetås, død 7/5-1874 Vetås. Gardmann. MOR: Brite Olsdatter f.ca 1798, død 5/10-1871 Vetås. Gift 7/7-1822. Hadde 8 barn. Jeg har videre på foreldrene til Hover. Brita har jeg ikke funnet ut av enda. Kobling mellom disse gården er helt aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Britha Olsdtr. Gaustad f.1798 (Ft.1801). Far: Ole Olsen Gaustad f.1738. Mor Martha Monsdtr. Haaland f.1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dersom du forsatt,er interesert, så har jeg hele familieslekta til Olina Johannesdtr Vetaas, liggene på data.Disse kan du få, det er for mye å ligge inn på denne siden. Bruk E-post odlando@online.no Med hilsen Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tom Tollefsen

Takk for alle tips.Tar gjerne imot mer opplysning fra deg Renathe om Hover`s foreldre. Oline skal muligens komme fra Odland på Mæland,vet noen hvor det er og hvilke sogn jeg kan lete videre?Ha en god dag Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Tollefsen

Var litt for rask i stad,takker selvsagt for opplysningene jeg fikk av Torleif på mail.Der var jo hele slekta til Oline.tar litt tid å huske alt etter ferien.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Ja du kan sende meg en mail så kan du få flere opplysninger om Hover sin foreldre. MVH Renatherjwaagenes@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Tom! Det kan være noe vanskelig å finne fram i folketellinger da gårdsnavn skrives på ulike måter.Videre så skifter K-sogn til tider. Se derfor:Aadland, Aadlandsvig, Odland, Gaustad. 1254 Hammer, 1257 Alværsund, 1258 Herløe, 1261 Manger. Jeg er også på "Jakt" etter forfedrene til Hoover og hustru. Hilsen Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dersom du står fast i noe om Oline Johannesdtr, kan du bare sende en mail til Odlando@online.no så er det muligt at vi kan løse problemet. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.