Gå til innhold
Arkivverket

[#5556] Ole Rasmus Torkildsen f.1846 i Bergen


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Jeg leter etter foreldre osv, til min tippoldefar.Han giftet seg med Marie Bergitte Pedersdtr. i 1874, Bø i Vesterålen. Jeg har to navn, men er usikker på om det er de rette. det er Thorkild Olsen og Elen Marie Rasmusdater!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ole Rasmus (det står Ole Rasmussen i kirkeboka) er døpt i Korskirken 27. mars 1846 og født 5. mars. Foreldrene er ganske riktig matros Thorkild Olsen og Elen Marie Rasmusdtr. Deres bopel står oppført som 24-96.Jeg finner ikke andre av deres barn døpt i Bergen. Som matros kan jo Thorkild ha bosatt seg annensteds... Jeg finner ikke Thorkild og Elen døde eller gifte i Bergen heller.Men matros Thorkild Olsen kan ha vært gift før, med en Ellen Serenne Larsdtr. i 1841. I tilfelle er Thorkild født i Korskirken sogn.Det kan være den samme Ole Torkildsen som i 1865 er oppført som 23-åring fra Bergen på Godvig i Malnæs sogn i Bø.Og her er et skudd i blinde: På Harefjeld i Meløy/Rødøy bestyrer den 51 år gamle enken Elen Rasmusdatter fra Bergen husholdningen til den yngre broren, fiskeren Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.