Gå til innhold
Arkivverket

[#5562] søk etter røtter


Gjest
 Del

Recommended Posts

jeg søker hjelp til å finne mine røtter.jeg er helt ny i dette, så det er vel derfor jeg ikke kommer videre.mitt familienavn er wickstrøm ,og jeg er kommet til Alfred Wickstrøm født i 1864 i maalselv kommune i troms ,men her stopper alle spor. er det noen som ville være så snille å hjelpe meg videre ? på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har ikke oppgitt navn og hvor du er fra, det er vanlig her. Er ikke navnet Wickstrøm svensk? I folketellingen i 1865 finnes det 2 Albert, navnet Wickstrøm finnes ikke da. I Vadsø er det Alfred Olsen f. i Trondenes er 2 år, og i Maalselv finnes en Nils Alfred Nilsen f. der er 2 år. Siden du vet at han er født i 1864 i Målselv er vel det best å se i kirkeboka under fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Nils Alfred Nilsen f.1864 i Målselv, på en husmannsplass kalt Ørbanken. Fra folketellingene på RHD: 1865 Målselv: Nils V.Pettersen. husmann f.1824 i Sverige, 14 år i Norge, kven. Hans kone Kristine Albertine Pettersen* (farsnavn ikke oppgitt) f.1826 Storfinland, kven, deres sønn Nils Alfred Nilsen f.1864. 1875 Målselv: Nils Vikstrøm f.1822 Haparanda, kven; Kristine Vikstrøm hans kone. Nils Nilsen f.1864 Målselv sønn. 1900 Målselv Kristine Wichstrøm f.1824 Finnland, fattiglem. Jeg har stor tro på at dette er dine forfedre. Mvh. Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berit Knudsen:Det er sikkert greit at du passer på, men det er kanskje ikke nødvendig å frata "nybegynnere" all lyst til å prøve seg i Digitalarkivet ved å være DA-politi. Har lagt merke til at du er ganske streng mot ALLE som enten glemmer, ikke vet, eller lar være å legge inn navnet sitt på innleggene.Etter en runde eller to vil nok de fleste klare å oppfatte dette selv.PS: Nå utelot jeg navnet mitt på "gjørs". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

til N.N. på "Gjørs": Fint at Berit passer på! Lar vi noen være anonyme uten påtale det lærer de neppe, og har noen først begynt så skal andre også ha det slik. Og så ender det som i kjeldeforum'et - med fullstendig anarki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er helt riktig av Berit Knudsen å passe på. Det står med røde bokstaver på inngangssiden til debattene våre at navn og e-post skal fylles ut.Normalt skal ikke debatten fortsette før brukeren har oppgitt navnet sitt, ettersom innleggene blir fjernet om vedkommende ikke presenterer seg. Det vil også skje i dette tilfellet om NN foretrekker å være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg beklager at du tok det ille opp. Jeg gjorde samme feilen selv da jeg begynte, og jeg for min del var glad da noen sa fra til meg om feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Wickstrøm

Beklager at jeg glemte å sette inn navn da jeg etterlyste slekten min under navnet røtter. Jeg takker alle som har gitt meg nytt matriale å søke i og er fremdeles taknemlig for all hjelp i dette som brukerne er villig til å dele med meg.Per Wickstrøm Email: wickst@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.