Gå til innhold
Arkivverket

[#5570] Birthe Marie Pedersdatter, født i Aker i 1817


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Er det noen som kjenner til foreldrene til Birthe Marie Pedersdatter f. ca. 1817 i Aker. Birthe Marie var gift med skomaker Hans Hansen f. 1821 i Kongsvinger. I 1865 bodde paret i Akersgaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

I følge Familysearsch ble en Berthe Maria Pedersdatter døpt i Domkirken i Oslo 15.06.1818. Foteldre var Peder Erichsen og Martha Maria Erichsdatter. mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Domkirken lå i Christiania. Det er selvfølgelig mulig at Berthe Marie var derfra og ikke fra Aker, men det kan vel være at en person ved det navn var født i Aker også. Navnet er ikke så ualminnelig. Jeg ville ha sjekket kirkebøkene for Aker sogn og Garnisonsmenigheten/Slottsmenigheten også. Folk i Aker kunne være døpt begge steder - enkelte ganger i Oslo/Gamlebyen menighet også. Så det blir litt å se igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Lillian Vedahl

Jeg har fått opplyst at Birthe Marie er født i Østre Aker, vet du hvilken kirke hun da kan være døpt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Østre Aker ble ikke menighet før 1861. Jeg foreslår Aker Menighet, som er en av de gamle, og evt. Domkirken og Garnisonsmenigheten, Oslo og Oslo Hospitals menighet, og Rikshospitalet (Kvinneklinikken) som startet i 1818.Start med Aker du!Alle de andre menighetene i Oslo/Aker er for "nye".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.