Gå til innhold
Arkivverket

[#5577] Digitalarkivet - april 2001


Gjest Yngve Nedrebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Vi registrerte 3 158 455 søk i databasene i DA i april. Det tok totalen for årets første fire måneder til 12 698 580.Det ble lagt ut 24 nye filer i april.Registreringsenhetene arbeidet videre med emigrantprotokollene for Kristiania. På Voss ble det arbeidet med protokollene 5, 7, 9, 10, 12 og 14, hvor det i alt ble registrert 12 416 poster, mens enheten i Stavanger arbeidet med protokollene 16, 17, 29 og 32, og der ble det registrert 3535 poster i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dere gjør et kjempearbeid! Hjertelig takk til alle som deltar her. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Henger meg på Kjellaugs takk! Det er et fantastisk arbeide dere gjør!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, jeg istemmer med de to siste: Dere gjør virkelig en kjempejobb! Hva skulle vi gjort uten slike entusiastiske personer som Yngve Nedrebø?! Jeg undrer meg på hva tid han har fri? Det må være skjelden! Hjertelig takk igjen! Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Nå svarer jeg på et gammelt innlegg her, men det som gjøres av folk som arbeider med Digitalarkivet kan aldri få skryt nok. Dere gjør en kjempejobb, og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skulle ha greid meg uten Digitalarkivet. Har kommet i kontakt med mange her, og både kirkebøker og annet som legges ut er til stor nytte for mange. Etterhvert som kirkebøkene legges ut lengre bakover i tid, så kommer jeg sikkert også til å benytte meg mer av dette enn jeg gjør nå. Det kunne jo vært interessant å vite antallet søk for de første 4 månedene for 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

På vegne av Arkivverket takker jeg for attesten!Telleverkene viser at det er gjort 19 468 996 søk i Digitalarkivets databaser fra 1. januar til 30. april i år. Det ble i samme periode gjort 31 584 329 søk etter kirkeboksider. Den samlede nedlastede datamengden i disse fire månedene er 27,07 terabytes. (Den store trafikken har ført til at vi har fått bekymringsmelding fra linjeeier, som var sikker på at vi var rammet av virus!)Summerer vi antall søk for kirkebøkene og databasene kommer vi opp i 51 053 325 på fire måneder, og da ligger vi litt foran mitt estimat for 2007, som var 130 millioner søk (mot 82,5 millioner i 2006).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er et kjempeflott forum Yngve! Det var artig å høre deg i radioen på P 3 her i vinter om Gjest Baardsen:-) mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg slutter meg til de andre. Det er en fantastisk jobb som Yngve Nedrebø og de andre i Digitalarkivet gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja det er interessant å se den store økningen i antall søk fra 2001 og frem til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nå er det kun mulig for meg å poste på tema jeg har inne på Outlook Ekspress, og ved forsøk på å gå inn på temalista får jeg 'Feil i hovudløkka'. Det er da merkelig at det da går an å svare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja når muligheten for å komme seg inn på Digitalarkivet forsvinner et øyeblikk, så tar angsten meg også. Det beviser jo hvor uunnværlig Digitalarkivet har blitt for iallefall meg, og sikkert for mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.