Gå til innhold
Arkivverket

[#5585] Kan man få opplysninger fra noen som har jobbet i


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei prøver her og spørre kansje andre om det går og få opplysninger om noen som har jobbet i Jernbanen.Onkelen til min far Claus Nordlie var stasjonsmester enten på Høybråten eller Haneborg stasjon i 1950 årene.Er det noen som har forslag. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Bjørn, det finnes et bokverk på Riksarkivet som har biografier (korte) om jernbanepersonalet. Står inne i kroken, helt tilvenstre for bygdebøker ol. (når du ser fra lesesalvakta) Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Nei ikke ennå,er ikke sikker på hvem på jernbanen som jeg kan sende det spørsmålet til. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Da jeg arbeidet med bygdeboka for Lesja fikk jeg (en gang i 80-åra) kopi av lister over alle stasjonmestre på Raumabana fra daværende NSB, med en del biografiske opplysninger (i alle fall ektefelle). Så vidt jeg husker var det fra Jernbanemuseet på Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Takk for alle svar.Hadde tenkt og skrive et brev til NSB, dem sitter vel på alle slike saker og evt. prøve riksarkivet som Laila nevner. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Jørn Rasch

Husk Bjørn at "Jernbane- Norge" er i dag delt i tre, nemlig Statens jernbanetilsyn, NSB BA og Jernbaneverket. Det er Jernbaneverket som har all saksdokumentasjon fram til 01.12.1996 for "gamle" NSB da delingen ble et faktum etter et Stortingsvedtak. Jernbaneverket har ansvaret for Jernbanemuseet på Hamar. Hvis du vil vite litt om hvor du bør henvende deg, send meg din email til rmrasch@frisurf.no. Forøvrig så var ikke Hanaborg noen stasjon på 1950 tallet. Hanaborg har i mange mange år bare vært en holdeplass uten betjening. Høybråten har også i mange år vært holdeplass uten betjening, men var betjent for publikum i et vist tidsrom før ca. 1964. Må undersøke dette nærmere. Hilsen en jernbaneansatt(idag i Jernbaneverket) gjennom 20 år og ivrig slektsforsker Morten J. Rasch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Iversen

Dette har kanskje interesse fremdeles: Klaus Wilhelm Nordlie, født 03.11.02 i Lillestrøm. Kilde: Norges Jernbanepersonale utgitt 1959 av Norsk Arkivforskning. Du finner mer på side 87 eller du kan kontakte meg. Hilsen pensj. jernb.mann med interesse for slektsforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Asbjørn jeg tror jeg fikk de oplysningene av Morten som også jobber i Jernbanen.Er det ikke mulig og få tak i noen personalbilder fra folk som har jobbet i jernbanen (Personalmappe eller noe sånt.Takker for din interesse. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Jo, fra Jernbanemuseet i Hamar, de er veldig hjelpsomme. Men det har vel noe å si hvor ferske opplysningene du ber om er. Har veldig gode erfaringer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.