Gå til innhold
Arkivverket

[#5596] Christen Hansen, f. 1759, Vardal


Gjest Arne Neegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Neegaard

Jeg trenger opplysninger om foreldre til Christen (Kresten) Hansen f. 1759, gift med Marthe Johannsdatter, f. 1755, begge født i Vardal og bosatt på gården Dalborgen nedre. Min oldefar Hans Christiansen f. 1846, tok etternavnet Neegaard da han flyttet til Xiania. Han hadde kun en søster, ingen bror, så hvorfor dro han, i stedet for å ta over gården? Konkurs? Finnes det noen registere ang. eiendomsoverdragelse 1860-1880 for Vardal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du vil finne opplysninger om Christen Hansen i boka "Gård og slekt i Vardal bd. I s. 199 av T. Lauvdal. Du må jo ha hoppet over noen ledd før du kommer til din oldefar, for jeg tror ikke han er nevnt. Om Hans Christiansen var sønn av Christian Tobias Hansen så står det bare at Hans er ugift og at søsteren Berte's mann Hans Petter Andersen Nygård overtok gården. Deres eldste sønn Adolf solgte gården. Han var gift med Thea Granum fra Land. Kanskje overtok han Granum, og at det var en bedre gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hallo! Stiller gjerne opp med opplysninger. Christen Hansen var min 3-tipp oldefar. Har gått endel inn for å finne flest mulig av hans etterkommere (NB! Han var gift 2x) og har også noe om hans aner.Hilsen Kjell Hamberg (khamberg@enitel.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.