Gå til innhold
Arkivverket

[#5597] Hanna Monsen, f. 1833 i Hadsel


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Sitter noen med opplysninger om Hanna Monsen? Hun var gift med Andreas Pedersen, f. 1828, Hadsel. Skulle også gjerne vite mer om Andeas Pedersens mor. Hennes navn var Inger E. Pedersdatter,f.1788, Bjørnskins prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ser ut som familien bor på Holmsnes også i 1801:Ole Hansen og Lisabeth Pedersdtr., begge 40 år, og barna: Ole (2), Anders(5), Mons (7), Maren (10) og Peder Olsen (11).Sistnevnte Peder kan jo godt være far til din Andreas, og senere gift med Inger E. Pedersdtr.Inger E. er kanskje den du finner på Støe gård i Langenæs i Øxnes i 1801. Hun er da 12 år, og bor sammen med foreldrene Ellen Ediasdtr. (30) og Peder Anders. (34) og morens foreldrene Eidas Pedersen (67) og Inger Paulsdtr. (54). Inger E. har også søsknene Edias Christian (6) og Karen Cathrine (4). PS: Har du funnet noe mer på Ole Rasmus Torkildsen, var sporene jeg ga deg riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

Hei Heidi! Sporene var riktige, og tusen takk for det! Jeg har ikke funnet noe mer enda, men jeg leter fortvilt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

1. Inger Elisabet Pedersdtr var født på Stø/Øksnes, døpt 13.06.1790, død 19.06.1887. Foreldre: Peder Anderssen/Ellen Pauline Ediasdtr. 2. IEP blei gift i Hadsel 03.11.1817 m/Peder Kristian Olsen. De var foreldre til Andreas Pedersen, f. 07.10.1829. Han var jektestyrmann. 3. Anders gifta seg 02.12.1853 m/Hanna Birgitte Monsdtr, f. 07.04.1833 i Hadsel. 4. Foreldrene til HBM var Mons Monssen og Johanna Cecilie Pedersdtr, gift 27.07.1831.Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.