Gå til innhold
Arkivverket

[#5600] Etterlyser opplysninger om Hans Knutsen og etterko


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Digitalarkivet: 1900-telling for 0715 Botne. Hans Knudsen m b Hf g Stenarbeider 1858 Odalen, Høiby Hed N S Regine f Tobiassen k b Hm g Arbeiderkone 1861 Leknæs prg. Lm N S 342 Knud Torleiv Knudsen m b S ug Søn 15071898 Sande JL N S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hans Knutsen var, som det står i 1900, født på Høiby i Sør-Odalen. Faren hans var fra samme gård, og het Knut Knutsen. Mora het Marie Hansdtr. og var fra Nord-Odalen. Knut var 38 år, Marie 35 i 1865.Foreldrene til Knut Knutsen var Knut Knutsen (69 år fra Kongsvinger) og Marthe Olsdtr. (85 år fra Sør-Odalen).Regine og Knud Torleiv har jeg ikke funnet noe på enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

hei Heidi. Dette viste jeg, men jeg etterlyser etterslekten til Hans.Kan du hjelpe meg med den??mvhTrond v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Trond Strandhaug

Ser i meldingsbladet for Odal Slektshistorielag nr. 4 2003 der følgene opplysninger foreligger: Viet i Sande Kirke i Vestfold 17.9.1891 Tj Hans Knutsen, 1.4.1858(Hm Knud Knudsen og Maria Hansdatter Høyby Sør Odal) og Oline Regine Tobiasd. 30.6 1861 Kvinesdal (Skom. Tobias Torjussen). Denne Knut er eldre bror til Hans som jeg har søket etter. I bygdebok for Sør Odal nr. 8 er Hans kun nevnt med ikke hvor han tok veien. Derfor er det litt artig at han dukker opp i nærheten av broren og blir gift der. Så nå er jeg interressert i etterkommere etter begge. (Dette er min mors onkler) Er det noen som sitter på viten om disse skulle det vært artig å fått greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.