Gå til innhold
Arkivverket

[#5610] Etterslekt etter familien Laumann fra Jevne Glassv


Gjest Mona årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona årnes

Hei. Er det noen som kjenner til etterslekt av Laumann familien. De var arbeidet ved Jevne Glassverk til det ble nedlagt i 1838. Mange av dem utvandret til Amerika. Nå kommer det en slekning av dem i juni til Lillehammer, han ønsker å treffe noen nålevende Laumann. Hvis noen har noen opplysninger så kontakt meg. På forhånd takk.msaarnes@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona årnes

Hei. Tusen takk for svarene. Vi har fått vite mye gjennom Faaberg historielags Utvandrerbok. Det er også en del info. på Maihaugen. Han har også fått kontakt med Opplandsarkivet på Maihaugen. I tillegg har jeg sendt over hjemmesida til Gorm. Det blir spennende å hilse på Pat. Jeg fikk en forespørsel gjennom DIS om å hjelpe han. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hvilken utvandrerbok?? Det skal forøvrig finnes en stor (amerikansk?) bok om Gausdalsslekter, kjenner noen til det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona årnes

Hei Pål. Fåberg og Lillehammer Historielag har skrevet en bok om utvandringen. De har en serie som bøker med forskjellig emne.Jeg anbefaler deg å kontakte Gausdal Bibliotek og spørre etter om de har en bok om utvandringen. Du kan jo søke på Gausdal kommune eller se etter under bibliotek. Lykke til Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.