Gå til innhold
Arkivverket

[#5616] Inger Marie Hermansdatter


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Johannes Hansen Falch f. 1718 d. 1783. Gravlagt 01.07.1783 Korskirken, han var ved sin død høker og bosat 21-124 i Bergen. Han blev gift den 21.07.1751 i Bergens Domkirke med Inger Marie Hermansdatter. Han nævnt som ungk. under landmilitsen, og hun som demoiss. De havde 4 børn hvoraf datteren Johanna Maria nævnes død i 1795. "24410 Anna Maria Falk k 39 pige 21-124 kl 12 slet paa Kkegaarden 1709 1795 KK"Jeg vil gerne have hjælp til at finde oplysninger om hvornår Inger Marie Hermansdatter er født ?og hvornår hun døde ?og hvem forældrene var ?Er der et skiftebrev efter Johannes Hansen Falch som eventuelt kan give oplysninger om hvem som arvede ham ?Inger Marie Hermansdatter havde en søn før sit ægteskab med Johannes Hansen Falch, som hed Johannes Christophersen, findes der oplysninger om ham ?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Hei HansJeg har dessverre ingen opplysninger om denne Inger Marie som du leter etter. Men jeg lurte mer på forfedrene til Johannes Hansen Falch. Jeg driver og forsker på Falch'ner slekten i Norge og har samlet en del opplysninger, men har mange hull. Er Johannes Hansen Falch etterkommer av Peter Adriansen Falch f. omkring 1533?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Hej SolfridJeg har selv ledt efter forbindelse til de Falch'er som du nævner, men har ikke fundet nogen forbindelse.Her er hvad jeg ved om Johannes'es forældre:Hans Falch født i slutning af 1600-tallet, gift før 1717 med N.N. ( et gæt: Johanna Maria?). Død efter 1729. Hans Falch's børn nævnes som, Hanss. Falch, Hanssen Falch eller Hansen Falch. Hans Falch har været bosat i et landdistrikt, antagelig en tid i Kvinnherad da sønnen Abraham opgiver Kvinnherad som sit fødested ved indførelsen i Bergens borgerbog i 1754. Hans Falch var muligvis bonde, da hans sønner aftjente deres militærtjeneste under landmilitsen. Børn: 4 sønner og evt. 1 datter?.Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Hans Falch

Efter at have søgt forgæves i digitalarkivet i ca. et år har jeg endnu ikke fundet svar på mine spørgsmål om Inger Marie Hermandsdtr.I håb om hjælp prøver jeg igen. Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.