Gå til innhold
Arkivverket

[#5628] Kragerøen Fredrikstad


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Har følgende opplysninger: Gotfrit Hendriksen, styerman, f. ca. 1828. Han var gift med Hana Elise Hendriksen, f. ca. 1829. De hadde barna: Hartvik, Lauera og Ludvik. Er det noen som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Turid Christiansen

Jeg prøver på nytt.Er det noen som har kirkebøkene for Fredrikstad og kan hjelpe meg å finne foreldrene til Gotfrit Hendriksen f. ca. 1828 og Hana Elise f. ca. 1829. De var begge født i Kråkerøy, Fredrikstad.Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Berit. Tusen takk for at du forsøker å hjelpe meg. Det var rart at du ikke fant ham. I folketellingen for 1865 for Fredrikstad, bydel Kragerøsiden finner jeg hele familien, og fødested for alle er Kragerøen. Han var styrmann. Var det noe innvandring av utenlandske sjøfolk på den tiden? Kanskje det bare er skrivefeil at han er født på Kråkerøy. Ja, dette kan bli en vanskelig nøtt å løse. Er det noen som har et forslag?Vennlig hilsen Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg har funnet en Hanna Elise døpt 10.05.1830 i Glemmen kirke. Foreldre: Hans Andersen, Kråkerøy og Anne Marie Andersdtr., Holte Kråkerøy.En Godtfred Hansen 27 år, skipper med bosted i Forstaden, giftet seg i Glemmen 31.10.1856 med Hanna Elise Hansdtr 26 år, bosted Rød (Kråkerøy). Kan det være disse? Håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Liv. Til din orientering kan jeg opplyse at du har funnet riktige personer. Jeg har nå fått flere opplysninger om disse personene. Godtfreds far het Hans Henriksen og han har således skiftet navn fra Hansen til Henriksen.Takk for hjelpen. Hilsen Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Marie Sandhaug

Et godt råd til alle som leter etter slekt i Fredrikstad. Let også under Glemmen. Søker du slekt på Kråkerøy så let på Glemmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.