Gå til innhold
Arkivverket

[#5629] Asker og Nøterø


Gjest Torodd  Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd  Støyl

Hei! Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til Lars Karlsen f.1863 i Asker og Kristine Marie Hansdatter f.1864 i Nøterø JL.Jeg har funnet dem på 1900-tellinga over Asker på gården Opstad. Min oldemor heter Laura Margrete Larsdatter f.16.01.1900 (ikke 1899 som det står i 1900-tellinga). Hun var datter av de to ovennevnte.Jeg kommer ikke videre på noen av disse. Har noen mulighet til å gi meg et dytt i riktig retning?Mvh Torodd Støyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

heiStår det ved fødselen til Lauraq noe om når foreldrene ble viet ? Jeg har alle kirkebøkene for Nøtterøy i den aktuelle perioden og ken sjekke for vielsen på brudens hjemsted. Men det er jo mulig at de ble viet i Røyken hvor den eldste sønnen er født i 1894.Jeg har ikke funnet noen Kristine Marie Hansdatter født i 1863-1877. Men har funnet en Kristin Marie f. 26/3 1864 og datter av Anders Hansen som den eneste med noen slags tilknytning til en Hansdtr./sen etternavn.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd  Støyl

Hei John!Jeg trur du kanskje kan ha funnet rett person.Laura M.Larsdatter og Olai Haraldsen ble gift i Røyken kirke 05.03.1921.Jeg fant navnet Kristine Marie Hansdatter på 1900-tellinga, så det kan jo godt være Kristin Marie. Hun ble bare kalt "Marie". Og datoen du fant passet jo bra. Klarer du å finne ut noe mer om henne? Konfirmasjon f.eks.Du sa faren het Anders Hansen, hva het moren? Evt. søsken. Navnene går jo ofte igjen, og jeg har jo navnet på noen søsken av Laura + alle hennes 9 barn.Kjempefint at du vil hjelpe! Tusen takk!Hilsen Torodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd  Støyl

Beklager! Jeg missforstod litt. Du mente selvsagt hvor til Lars Karlsen og Kristine Marie Hansdatter ble gift. Det vet jeg ikke, men jeg kan prøve å få sjeket om det er i Røyken.Mvh Torodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd  Støyl

Tusen takk, Erlend! Noen ganger ser man seg blind. Jeg har lett og lett etter Lars Karlsen i kirkeboka for Asker i Digitalarkivet, men jeg har rett og slett ikke tenkt på at han kunne ha skrevet Carlsen med C. Så nå har jeg funnet Lars Carlsen han var uekte sønn av Carl Johan Christiansen og Olava Hellesd. Jeg har også funnet foreldrene til Olava. Olava fikk et uekte barn til, men denne gangen giftet hun seg med barnefaren. Plutselig løsnet det...Men, jeg trenger fortsatt hjelp til kona til Lars; Kristine Marie Hansdatter f.1864 Nøterø JL.Mvh. Torodd Støyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Hei igjenJristine Marie Andersdatter, datter av Anders Hansen ble konfirmert 13. Okt. 1878.Anders Hansen solgte i 1884 eiendommen på Østre Sem, Nøtterøy og flyttet til Kristiania. Han var sjømen og gift med Karen Andrea Larsdatter.Hvis dette viser seg å være korrekt famile så har jeg forfedrene hennes 10 genr. tilbake og vi vil være i slekt. :-)Du må gjerne kontakte meg på email: john.strom@enitel.noMvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.