Gå til innhold
Arkivverket

[#5632] Søk i FamilySearch/SSDI


Gjest Arne Langås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Godtfolk!Under et søk i FamilySearch etter min oldefars halvbror i Amerika, fikk jeg opp et resultat fra SSDI. Omtrent de samme opplysningene kom fram under søk i ancestry.com med unntak av ett punkt; "Actual Death Recidence". Dette feltet var ikke oppgitt i Ancestry, men kom fram under søk i FamilySearch. For å gjengi heile resultatet:Corey Moe born 19 Jan 1898 died Jul 1972 SSDI # 536-10-4863 Where issued? Washington Actual Death Recidence: Europe Death Recidence Localities: Zip: XX703Den oppgitte Zip-koden kom fram også ved søk i Ancestry, men den sa meg rimelig lite. De to X-ene så ut til å være temmelig "malplasserte"; zip-koder slik jeg kjenner dem fra andre sammenhenger består jo bare av siffer! Er det muligheter for at dette er et "postnummer" i Europa (evt. et norsk postnummer i "forvrengt" utgave)? Vedkommende Kaare Nikolaus Moe (i USA Corey Moe) var født i Trondheim hvor 7000-serien brukes på postnummer.Håper på svar Arne Langås-- _____________________________ Arne Langås - 7630 Åsen - Norway a.langaas@c2i.net - http://home.c2i.net/olangaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei! Jeg har også slektninger som er oppfört i SSDI med koden XX703. Dette er en mann som var födt norsk og flyttet tilbake hit på sine gamle dager, men hadde bodd store deler av livet i U.S.A. Han döde i Askim i Östfold. Jeg tror derfor snarere at koden kan stå for "Norge" enn for eksempel Trondheim. Eller eventuelt "Europa" eller "utenfor U.S.A.". Jeg vet ikke hvor nöyeregnende de er. Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.