Gå til innhold
Arkivverket

[#5638] Oversikt offiserer


Gjest Audun Lem
 Del

Recommended Posts

Gjest Audun Lem

Har noen kjennskap til en oversikt over norske offiserer i haer og marine paa 1800 tallet ? Jeg har selv Ovenstad's biografier for den norske haer, men de stopper opp rundt 1820.Beste hilsenerAudun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en god del, men det kommer an på hvor og når. Du har Sjømilitære Samfunds Kalender 1814 - 1964 og Sjømilitære Samfunds marinekalender 1814 - 1934. Så finnes alle Militær kalendere start 1820. Underoffiserer i Trøndelag 1667 - 1931. Underoffiserer 1764-1930 v/feltartillerireg. nr.2 og tidligere avd. av art. i Oslo og omegn.(Biografi). Disse finnes på Statsarkivet i Oslo, men jeg vet ikke hvor du finnes så det kan kanskje bli litt langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audun Lem

Takk skal du ha. Jeg sitter nok litt for langt unna til selv aa kunne stikke innom Statsarkivet, men skal se hvordan dette kan ordnes.Med vennlig hilsenAudun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.