Gå til innhold
Arkivverket

[#5642] Ingeborg Nielsdatter Smidt, Vestfold tidlig 1700-t


Gjest Torkel Fagerli
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkel Fagerli

Jeg søker opplysninger om Ingeborg Nielsdatter Smidt.Hun giftet seg i Sandefjord 25. oktober 1732 med enkemann Niels Andersen Grøn. Ved forlovelsen bruker hun slektsnavnet Smidt.Ingeborg døde i Sandefjord 21. november 1739 av barselsfeber. Hun skal ha vært født rundt 1700.Er det noen som vet noe mer om Ingeborgs slektsbakgrunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell Håkestad

Hei Torkel!Jeg har ingen opplysninger, men et spørsmål.Er Nils Andersen Grøn sønn av Anders Grøn (Grønner) som kom til Norge fra Fjällbäcka, Bohuslän med sin familie 1684. Hans bror Erik, har en stor etterslekt i Tjølling-Larvik området. Det også en Grøn-slekt i Sandefjord som kom fra Danmark.Rundt 1800 forekommer navnet Smith (Smidt) og Blom i Larviks-området. Jeg skal isåfall være på utkikk etter mulige fobindelser.Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Niels Andersen Grøn (ca. 1677-1763) var sønn av Anders Grøn (Grønner) fra Bohuslän.Fint at du er på utkikk etter opphavet til hans hustruer.Ingeborg Nielsdatter Smidt kan ha vært i slekt med den Søren Nielsen Smidt som tidlig på 1700-tallet levde i Larvik. Flere av barna til Niels Andersen Grøn bodde i Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Torkel Fagerli

Spørsmålet om Ingeborg Nielsdatters opphav er nå løst. Jeg henviser interesserte til en artikkel fra desember 2004 i nr. 35 av tidsskriftet Gjallarhorn (utgitt av Vestfold Slektshistorielag og Buskerud Slektshistorielag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.