Gå til innhold
Arkivverket

[#5668] Rød gård i Vikersund/Modum ?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som har anelse hvilken kirke Rød gård soknet til rundt 1901-02.Min Oldfar var visst nok tjenestegutt på den gården etter at han i 1901 fikk en uekte sønn (Se innlegg nr.1448).Jeg vet han fikk 2 barn til og at han tok etternavnet Engen fornavn Nils Pjaakerud. Håper noen kan gi meg svar,Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Rød og Vikersund tilhører Heggen. Se nederst på siden til høyre med blå skrift: Kommune/pgj. på kjeldetidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som vet om det finnees en bygdebok for det omerådet,I tilfelle hva heter den.Skulle gjerne visst hva han gjorde etter FT.1900 Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

Eiendommen Rød, som ligger på Øst-Modum - ved Tyrifjorden nordøst for Vikersund - er omtalt i Arnt Rud: Modums historie, bd.IV, s. 109-114.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Jeg har forsøkt og finne denne karen i kirkebøkene uten hell.Tenkte jeg kunne høre om noen kunne hjelpe.Nils Johannesen var født i Tyristrand Sogn Hole Prgj. den 12 februar 1872. Han var sønn av Johannes Krestofersen og Elen Marie Nilsdatter.Han skal ha vært på en Rød gård i Modum omerådet.Se ellers innlegg nr.1448.Vet han giftet seg der og fikk to barn til.Håper noen kan hjelpe. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.