Gå til innhold
Arkivverket

[#5672] Jens Kristian Bjerke f.1823, Horten, ettekommere?


Gjest Anne Lill Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lill Bjerke

Min tippoldefar Jens Kristian Bjerke født 4.8.1823 på Nannestad flyttet til Horten og var skreddemester.Gift med Kirsten (Christin) Magrete født 9.7.1827 i Moss. Barn: Amalie, Charlotte, Gustav Adolf, Mariane, Christian, Alf Ferdinand (min oldefar)og Christiane. Er det noen som vet noe om disse? Hilsen en nyfrelst slektsforsker Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Laila Kornstad

Hei, Anne Lill! Slektsgransking er en flott hobby å ha! Jeg fant skreddermesteren i folketellinga 1865 i Storgaden i Horten. Det har du vel sett. Han kalte seg bare Christian da, ser jeg. I FT1900 levde han fremdeles som enkemann i Horten, men da i Ollebakgaden 5. Gustav Adolf Bjerke bodde i Storgaden 53b med kone og 6 barn. I Christiania bodde det en Christian Bjerke som var 42 år og ugift, men jeg vet ikke om det var din oldefars bror. Det blir nok verre å finne søstrene hvis de har giftet seg og skiftet navn, men det er kanskje flere spor i kirkeboka for Horten. Kanskje noen av dem giftet seg der? Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

hei Anne Lill, du kan også legge inn en etterlysning på siden til DiS Norge, Vestfold Noen kirkehandlinger kan også ha blit gjort i Borre K.sogn hilsen Egil ( esundeli@online.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.