Gå til innhold
Arkivverket

[#5675] Kirkebøkene for Sannidal 1804


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Ingeborg Marie Tellefsdatter er ifølge FT for 1865 født i Sannidal i 1804. Kirkebøkene for Sannidal er lagt ut på nettet frem til år 1802.Jeg er usikker på om ministerialbøkene for 1804 finnes, men tror at klokkerbøkene for fødsler i 1804 er microfotografert. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Ingeborg Maries fødsel og dermed hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

hvis du går til www.riksarkivet.no og under "mikrofilm", "kataloger mikrofilm", så kan du se hva som er filmet, og som finnes filmet. Du finner i hvertfall film/fische på Riksarkivet på Sogn, og evt. originaler i Statsarkivene / uten at jeg skal si hvor Telemark-tingene befinner seg.. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Telemark hører under Statsarkivet på Kongsberg. Sannidal (tidligere Sannikedal) har kirkebok fra 1702, da som en del av Bamble prestegjeld. Sannidal ble utskilt som eget prestegjeld fra Bamble 1738 og tilhørte Kragerø 1738-1868. Herredet Sannikedal ble delt i 1882 til Sannikedal og Skaatø. Jeg vet dessverre ikke hvorvidt anneks-sognene i Bamble og senere i Kragerø prestegjeld hadde egne kirkebøker, eller om hele prestegjeldet nøyde seg med en felles kirkebok, men det vet de selvsagt alt om på Statsarkivet i Kongsberg. MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Petter Langeland

Takker for bidrag! Det er vel mulig jeg må oppsøke Riksarkivet og prøve meg på å lese microfilm. Det jeg hadde håpet på i denne omgang var imidlertid om noen hadde tilgang til kirkebøkene/klokkerbøkene for Sannidal/1805 og der kunne finne fødsel/ foreldre til Ingeborg Marie Tellefsdatter. Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.