Gå til innhold
Arkivverket

[#5680] Gustav Gulbrandsen


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Hei Jeg leter etter Gustav Gulbrandsen. Han er født på slutten av 1800 tallet. Han gifta seg med Helga Marie Gustavsdt Dambakken. Hun er født i 1883.Jeg har fått opplyst at han ble kalt Engåsbråten. Haga stasjon. Er dette i Eidsvold? Kan noen hjelpe meg med å finne Gustav og hans foreldre?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det finnes en Gustav Gudbrandsen i Eidsvoll i ft. 1900, men det hadde hjulpet om du hadde noen flere opplysninger. Når og hvor giftet de to seg, for eksempel? Hvor bodde de senere? Hvor var Helga fra, til sammenligning? Når omtrent var den Gustav du leter etter født? Han i Eidsvoll var født 1894, men det finnes også noen av samme navn som er eldre. Når døde han? Hvor? Har du undersøkt i den menigheten om opplysninger? Der er også som regel oppgitt hvor noen ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Dambakken er i Eidsvoll jeg skal se om jeg finner noe i gårdshistoria for Eidsvoll.Gustav var ikke under under Jøndalseie i Gullverket Eidsvoll. Det er jo en til på 1900 tellingen? Jeg tror Haga st ligger i Nes på Romerike. Det er en i folketellingen der på 1900. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Hei! Det er ikke mye jeg vet om Gustav og barna hans husker lite, de skal sjekke det opp og så glemmer de det. Jeg har mast og mast, men får ikke vite mer for det. Jeg tror han døde mellom 1950 og noen og seksti. Aner ikke når de giftet seg, men det første barnet ble født i 1905 og Het Signe. Noen sier han er fra Oslo, men jeg finner liksom ingen som passer. Og de jeg har funnet vet jeg at det ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei igjen. Nå har jeg lest gjennom bøkene og her har vi noe spennene.Haga er en gård i Eidsvoll der finner jeg under Hagavangen (Søvangen) Gudbrand Andersen fra Dølihaugen, f 1830 husmann.fra ca 1860 til han døde i 1911. g.m. Anne Marthea Gudbrandsdatter f. 1821 d 1896 Barn Martin br. av . Løkenvangen, Johan i Amerika. GUSTAV , Anne Marie gift med Peder Olsen Løkenvangen. Gudbrand var tømmermann ved siden av arbeidet med plassen på 12 mål. Han breidde gjødsel, gjerdet og var med i onnene på garden(Østgarn). Sønnen kjøpte jordvegen i 1920-åra og la den til Løkenvangen, men husa ble borte i 1912. Kilde Eidsvoll Bygds Historie Gårdshistorien bind III Gardene på vestsida av Vorma av Birger Kirkeby Dambakken er ikke så lang fra her. Det var ei som etterlyste slekt fra Dambakken på Slektsbiblioteket. Jeg finner ingen ting i Eidsvoll Gårdshistorie fra der. Håper dette hjelper deg litt. Du kan jo forsøke å søke 1865 på Haga for å få fødselsåret til Gustav. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Hei Mona!Det var jeg som hadde om Dambakken på Slektsbiblioteket. Der har jeg fått en del. Det er som sagt Gustav jeg leter etter. Jeg skal se om dette kan være noe. Tenkte jeg skulle ringe noen i dag og høre. I går ble det snakk om at han kanskje var taterslekt, men det visste de ikke. Jeg vet at Engebråten lå rett ved Nygård på Nes. Fikk mail fra deg og skal sende deg de navna jeg har. Alt er av intresse å få vite om aner.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Christina! Ikke for å ta motet fra det, men, i Nes var det mange plasser som het Engebråten! Jeg har bygdebøkene, så, hvis du finner rette plassen, så si fra så skal jeg myse!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.