Gå til innhold
Arkivverket

[#5693] Hvem kjenner det riktige navnet ?


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Hvem var Johan Bager f. 1860 i Ski? Johan finnes i folketellingen for 1900, men ikke i 1865 så han har nok skiftet navn. Kjenner noen til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Kan det være en feilskrivning av Boger? Det bodde en Johan på Boger i 1865, født i 1860. Bygdeboka for Kråkstad/Ski forteller ikke noe om Johan, bare litt om Svend Thorsen, hans far. Bygdebøkene for Kråkstad er ganske elendige. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg kikket litt til på Boger, og i 1900 er den over nevnte Johan bruker på Boger. Men, det kan allikevel være han som bor på hotell i 1900 i Kristiania.... laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Laila,Det kan nok være Boger. Min amerikanske venninne lager problemer da hun ikke klarer å lese de riktige bokstavene i kirkeboka hun har(Hun leter etter sine norske aner)Hjertelig takk for hjelpen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Vel, det står jo også Bager i 1900-tellinga på nettet, der Johan Bager er gjest på et hotell. Men, det står også at han er gardbruker. Har hun andre ting å gå på??? Barn? Foreldre??? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei igjen, Inger! Det må jo være en bakgrunn for at du er interessert i Johan Bager. Har du f.eks. etterkommere du er interessert i på ham? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Laila,Jeg leter etter Marilyns aner. Hennes bestefar var norsk, men emigrerte til USA. Navn på forskjellige personer har jeg fått av henne.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Inger, send meg en mail på de opplysningene du har fått, så kan jeg se hva vi kan finne ut!!! Laila Lnormann@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.