Gå til innhold
Arkivverket

[#5706] Hans Sjursen , Davanger Askøy gift 02.07.1743.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Enkemand Hans Siursen , Davanger giftet seg på Askøy 02.07.1743 med Guri Jansdatter , Krokaas.Men hvem var denne Hans Siursen og hvem var hans første hustru?Ut ifra navnene på barna til Hans og Guri het trolig den første hustruen Methe.Håper noen har opplysninger om dette .Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Prøv om du finn ekteskapet i DK, Bergen. Askøy inkl. Davanger, høyrde under DK før 1742. Der finn du kan hende òg barnedåpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Bjørn. Den eneste jeg finner som kan passe er bonde Hans Siursen Kiergaard som gifter seg 05.07.1739 i DK med pige Elsebe Nielsdtr.De døper en datter Marthe 08.07.1739 i NK.Jeg finner også en Elsebe Nielsdtr. gravlagt fra StJ 05.01.1743.Om dette er den samme Hans Siursen vet jeg ikke.Tradisjonen skulle jo da tilsi at Hans og Guris første datter skulle hete Elsebe og ikke Methe.Det kan jo tenkes at også Hans Siursen er en utflyttet jølstring.Men i så fall har kanskje Yngve Nedrebø opplysninger om ham.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har no sett etter, men fikk førebels ikkje nokon samanheng. Der er fleire Sjursen/Sjursdatter på Askøy på den tida som eg ikkje kjenner opphavet til enno, men eg arbeidar innimellom med saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.