Gå til innhold
Arkivverket

[#5729] VET NOEN OM HVOR DENNE FAMILIEN TOK "VEIEN"


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Digitalarkivet: 1900-telling for 0237 Eidsvold. 48 Eidsvold 1 Under 10 1 Styreneie Olava Olsdtr. Husmandsenke 1858 Oskar Nikolaisen ug Søn, Sagarbeider 1882 Marta Nikolaisdtr.ug Datter 1889 Nes, Romerike Anna Nikolaisdtr. ug Datter 1890 Nes, Romerike Ole Nikolaisen ug Søn 1892 Nes, Romerike Ingeborg Nikolaisdtr.ug Datter 1896 Nes, Romerike Martin Nikolaisen ug Søn 1898 Nes, Romerikemvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Trond. Vet du noe om foreldrene til Olava? Jeg har lest gjennom det jeg har fra Eidsvoll, jeg har mye slekt i Eidsvoll, Nord Odal og Nes. Var innom 1865 tellinga men er ikke sikker på om det er henne der. Kanskje hun heter Maren Olava eller Karen Olava? Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TROND STRANDHAUG

Hei Mona. Grunnen til at jeg er interressert i denne familien er at barna til denne Olava er min farfars halvsøsken. Videre tror jeg med 100% sikkerhet at etternavnet Nikolaisen er feil. Olava var gift med Jens Andersen, sønn av Anders Eriksen fra Heerbrenna i Nord Odal, som dør i 1899 og ligger gravlagt på Nes Kirke, Nes på Romeriket. Denne Oscar har jeg ikke registrert som sønn før i folketellingen for 1900. Marta født 1889 dør i spansken i 1918 som tjenestejente på Eidsvoll Hotell og i protokollen på lensmannskontoret på Eidsvoll står hun oppgitt til Marta Jensdatter, men en av søskene, Ole skriver Ole Nicolaisen. (merkelig)mvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Trond. Jeg fant, jeg fant Olava Olsdatter f 1825 fra Styrieie gifter seg med David Jacobsen fra Finnbråtan gifter seg og flytter til Modum I Buskerud der får de 5 barn.David er far til min oldemor Indiana Davidsdatter f. 1852 Gullverket i EidsvollDette var helt tilfeldig jeg fant fordi jeg skulle inn å skrive at David var født i Finnbråtan. Ektemannen stemmer ikke med dine opplysninger.Kanskje hun var gift med David først?Merklig hvis det er 2 Olava på Styrieie????Er det noe du lurer på så er min mail adresse msaarnes@online.noSom du ser på forumet her ser jeg etter foreldren til Berte Jacobsdatter f 1813 Stein Nord Odal har du noe tips om dem. Jeg var innom biblioteket i Nord-Odal i gård de hadde bare bind 1 inne av gårdshistoria.Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei igjen. Jeg har sjekket på Buskerud Modum 1900 tellinga. Der finner jeg David Jakobsen f 1832 Tømmermann fra Eidsvoll.Marie Davidsdatter er husmor. f 1873 dette ser rart ut? Datter Marie davidsdatter f 1860 David Davidssøn f Eidsvoll 1873 Bernt Davidss. Kristiania f 1864 også bor det en tømmermannslærling hos dem som heter Olaf Olssøn?? født 1884. Kan han være i slekt med OlavaDette ble enda flere mysterier.Håper du finner frem i dette i så fall håper jeg at jeg får vite resultatet? Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.