Gå til innhold
Arkivverket

[#5732] Johan Wincenzius Guidotti


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Kan noen hjelpe meg med forfedrene (og da særlig foreldrene) til Johan Wincenzius Guidotti, gipsmaker i Oslo. Senere likkistefabrikant. Han var f. ca. 1836 i Kristiania, og var gift ihvertfall 2 ganger. Siste gang med Randine Johansdatter fra Trøgstad. Hun var søster til min tipp-oldemor Anne Sofie. Takknemlig for all hjelp jeg kan få! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ebbe Bielefeldt

Har du set i 1865 tellingen. Der er to familier "Guidotti" begge gipsmaker og født i Italien. Der er dog ikke nogen Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ble født en Vincent Ferdinand 19/6 1836 Domkirken. Foreldre Pietro Natale Guidotte, gipsmester og hustru Karen Sophie Tonnesdt. i Vaterland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Guidotti var tema her for ca et par års tid siden, såvidt jeg husker. Kanskje kan det være lurt å lete opp den debatten igjen? Da vil du bl.a. finne et fragment av en vise om denne gipsmakeren. Lykke til! MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg har følgende Giodotti-notiser:Guidotti, Gibsstøber, Store Vognmandsgaden 297 (Christiania Veiviser 1838) Guidotti, Pietro Raffaello, † 3.8 1839, 1 år 5 mnd 9 dager gl, far P.N.G. og Karen Sophie f Thoresen (Thønnesen). G., Carol Hyacinto Raphaello, † 1844, 4 mnd Josephine Vincentia Natalia G., † 1849, foreldre PNG etc Julie Caroline Marie Elisabeth G, † 1841, 1 år 2 mnd, foreldre PNG etc. Pieter Nathali Guidotti, 92 Aar gl forh. Gibsmager Enkemand, Follo dødsanmeldelsesprotookoll 1900, 6 juni. Barn. Jevnfør dessuten de italienske immigrantene som er systematisert i Innvandrerarkivet, http://genealogi.no/immigrant/index.htmlHilsen Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei alle sammen! Jeg har forsøkt å finne det gamle innlegget, men dessverre uten hell.... Uansett: jeg har lett i hele helgen, og jeg finner 2 stk Guidotti i 1865-tellingen i Oslo. En P.N. (Pietro Natale) og en G.B. (som jeg tror er min Johan's far). Dette fordi jeg også har sett i Lassen's papirer, hvor det står om en G.B. Guidotti gift med Marie Olsen. Denne Marie Olsen står nemlig som Johan Wincenzius Guidottis stedmoder i protokollen for anmeldte dødsfall i Oslo ved J.W.'s død. Finner en Hyacintho Bernardino Guidotti gift med Marie Olsen i 1839 i Domkirken. Dette er i så fall hans 2. kone. Så H.B. er blitt til G.B.! 1865-tellingen er jo ikke fullstendig, så det kan være at min Johan er i de listene som ikke eksisterer. Vincent Ferdinand født i 1836 er nok P.N. Guidotti's barn. Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

De gamle innleggene du ser etter var vel no 688 "Italienere i Oslo omkring og før 1900, av Britt Reboli." Hvilket gir meg dårlig samvittighet: jeg skulle maile deg. Men har drevet kun med morssiden etter dette, og Guidottieene er på farssiden. Har du samme mailaddresse? (PS: jeg fant igjen innleggene ved å ta opp ALLE innlegg, og så ta Rediger-Søk (på denne siden)- italienere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.