Gå til innhold
Arkivverket

[#5739] Olaf Haugsnes???? f 1886, bosatt i Haugesund


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Jeg har forsøkt å finne anene til Olaf Haugsnes men ingen søk fra 1900FT fører fram. Jeg antar at han kan ha tatt gårdsnavnet - han skal vistnok komme fra Hardanger et sted. Han giftet seg med Alma Knudsen f 1891. Er det noen som har noen tips?Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Det er ein god kandidat i Sør-Trøndelag.På husmannsplassen Haugsnesset i 1630-Åfjord kommune. Han heiter Olav Eliasen,f.1886. Han bur der saman med foreldre og søsken.Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Det er en gård i Granvin i Hardanger som heter Haugsnes. Den eneste som kan være aktuell her i FT 1900 er en Olaus N. Haugse, men han er født i 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Takker hjertligs for tipsene. Jeg er rimelig sikker på, at han nok befant seg på vestlandet et eller annet sted. Svigerdatteren er min svigermor og hun mener bestemt, at mannen skal ha nevnt at de (mannen) skal være fra hardanger. Så jeg får sjekke de to sporene som kan føre den veien. Takk igjen! Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.