Gå til innhold
Arkivverket

[#5755] Kristian Olsen,Hafnor


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei søker opplysninger om Kristian Olsen født ca.1845 i Hole.I 1865 er jeg rimelig sikker på at det er han som befinner seg på Moe gård hos Ordfører Ole Engebretsen som Tj.kar.(Kan han være hans sønn).I år 1900 er han og finne på Løkken gård i Hole gift med Inger Marie Nielsdatter og barnebarnet.Hans sønn Ole døde i Usa, så paret hadde ansvaret for barnebarnet.Håper noen kan hjelpe. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen folket.Jeg lurer på om det er noen der ute som sitter på kirkeboka for Hole eller kan hjelpe ved annledning.Jeg klarte ikke og finne han sist jeg var på RA.Han er født 1844/45.Han og Inger Marie Nielsd f.10 mai 1841 fikk sønnen Ole 16 Feb.1870 i Hole.Som jeg skrev i forrige innlegg tror jeg han på gården Moe er en sterk kandidat. Håper noen kan hjelpe hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hei Bjørn. Det ser ut som om du er sikker på at Kristian er født i Hole. Jeg har tittet på Familysearch, og der er det flere kandidater fra Norderhov. Men du er kanskje ikke i tvil...?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Rune.Nei jeg er vel ikke 100% sikker på at han er født i Hole,men han som er på Moe gård er født i Hole og min bestemor har sa i sin tid at noen i slekta vår jobbet der så vidt jeg husker. Det er klart det kan være kandidater fra Norderhov,jeg har sett på Famelysearch at det var noen karer derfra.Takk for innspillet ditt Rune. Hilsen Bjørn -----------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei Bjørn! Hvis du har mulighet burde du sjekke opp vielsen til Kristian og Inger Marie. Da får du greie på fødselsår/sted og farens navn, muligens også opplysninger om når og hvor han ble konfirmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.