Gå til innhold
Arkivverket

[#5759] Lars Johannessen Hafslund, f. 1810?


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Lars er min tipp-tipp-oldefar. Han ble gift med Birthe Marie Thorsdatter i 1835. Hun ble født i Aker i 1811 . Lars kom fra Østfold, og ut i fra Familysearch lurer jeg på om han ble født i Skjeberg 4.okt 1810. Navnet Hafslund tyder på at han kom fra Sarpsborg. I 1965 bodde han i Fredrikstad. Kan noen hjelpe meg med å finne hans foreldre? Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Petter Langeland

Jeg har funnet at Hafslund hører til Skjeberg, så opplysningene på Familysearch burde være riktige. Da spørs det om noen har tilgang til kirkebøkene for Skjeberg år 1810 og kan titte på 4. oktober.... Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Magne Grasto

Hei,jeg vet ikke om du har funnet ut av dette, men hvis ikke så får du det nå.Det finnes en post i tidsrommet 1809-1811 som kan passe på Lars Johannessen, men han er ikke født på 04.10:Johannes Jensen og Maria Audensdt, Thaleberg Søn Lars. Fadr.:Mallene Magnusdt., Maria Thruelsdt., Johannes Thaleberg, John Larsen, Hendrik Anders. Født 26.08.1811, døbt 08.09.1811 i Xøe(Ullerøy).M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Hei igjen, Jeg finner at Johan Larsen og Maren Chirstine Hansdatter Sarp fikk sønnen Lars 4.10 og døpte han 14.10.1810. Jeg har en fotokopi av innføringen i KB for Skjeberg, men den mangler årstall. FS skriver 1810 og det er trolig riktig.Noe jeg ikke har løst er hvem som er foreldrene til Maren Chirstine. Hun kom kanskje fra Christiania.Takk for interesse!Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.