Gå til innhold
Arkivverket

[#5761] KRISTIAN MORKEN, SØNDRE FRON


Gjest Bente Tetmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Tetmo

Hei. Jeg er på jakt etter opplysninger om min oldefar Kristian Morken. Han reiste til USA i 1915. Vi har klart å følge han av båten i New York, og der slutter sporene. Han skulle visstnok til Minnesota, men nå har vi hørt at han angivelig døde på et aldershjem i Winnipeg, Canada. Han står ikke i kirkebøkene over døde i Winnipeg, så han må ha skiftet navn underveis. Vi har lett etter han i flere tiår, også gjennom Frelsesarmeen. Men vi har ikke klart å oppspore ham. Hadde vært fint om noen som muligens vet noe, ville skrevet til meg. Jeg er takknemlig for alt som kan hjelpe oss. På forhånd takk. Bente Tetmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Når var Kristian født ? Iflg. Ellis Island er det to som heter dette. 1) Kristian Morken, 28 år, kom til Ellis Island 13/3-1915. 2) Kristian Morken, 21 år 7 mnd. kom til Ellis Island den 27/3-1916 med Bergensfjord fra Kristiania. Han var i fra Hundorp. Bestemmelsesstedet var Alberto, Minnesota, hvor hans søster Anna H. Morken bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.