Gå til innhold
Arkivverket

[#5781] Andreas Mensanus


Gjest Britt Josefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Josefsen

Hei jeg søker etter en mann som het Andreas Mensanus som skal ha levd i Hadsel kommune rundt midten av 1800 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Har du sett etter noen med navnet Mensanus eller lignende i ft 1865? Det har jeg gjort, og det er ikke mange å velge mellom. Det eneste navnet som jeg synes ligner er Mensonius. Det bor i 1865 en enke og jordmor Anna Mensonius i Fjordgaden i Trondhjem. Hun er 37 år, født i Sparboen (Sparbu) og har to barn boende hos seg: datteren Alvilde, 5 år, og sønnen Maldor, 4 år, begge født i Nordlands Amt. Hadsel er jo i Nordland, så kanskje dette er Andreas Mensanus's etterlatte familie? Vurdert ut fra barnas alder, døde faren senest ca 1861-62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Jeg tenker umiddelbart på slekten Mentzonius, jeg - den kom jo også fra de trakter(?). Men selv er jeg bare interessert i en gren - og der er ingen Andreas, dessverre. Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg mener selvfølgelig slekten Mentzoni.. Men navneformen Mentzonius - latinisert "Mentz-sønn" var en tidlig "versjon" av navnet. Men slekten heter idag altså Mentzoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.