Gå til innhold
Arkivverket

[#5789] Berthe Helene Hansdatter, f. 1860. Modum eller Hu


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Trenger litt hjelp for å løse et problem:En amerikansk kontakt har bedt meg finne ut noe mer om hans norske opphav, bl.a. en Berthe Helene Hansdatter, f. Hurum 1860. Hun er grei å finne i FT1900 sammen med mannen "tømmerkjører og grøftegraver" Andreas Olsen + diverse barn.MEN - hvor er hun i FT1865? Jeg finner bare en Berthe Helene Hansdatter, f. 1857 på Modum (som stedsmessig passer bedre enn Hurum. Hva er riktig?Kan noen hjelpe?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Det er i alle fall ei Birthe Hansdatter, 6 år i 65-tellingen i Hurum, under gården Rødsøegaarden.Det kan kanskje være en mulighet. I RHD står hun som født i 1860.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Huff! Av og til glemmer jeg at navn skrives på ulike måter. Det er mest sannsynlig henne.Takk skal du ha!Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis noen kan hjelpe med foreldre/aner til Berthes mann, Andreas Olsen, hadde det også vært fint. At han er født på Modum, må antas å være riktig, men med bare den opplysningen og et fødselsår fra FT1900(som godt kan være 1 eller 2 år feil) er FT 1865 ikke til stor hjelp.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.