Gå til innhold
Arkivverket

[#5791] Otto Udd-Johansen - hvor kom han fra?


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Jeg leter etter en mann ved navn Otto Udd-Johansen, f. 1892 i Christiania. Jeg finner ingen vet dette navn i FT1900 i hele Norge. Er det noen som kjenner navnet, og vet noe om hvor det kommer fra opprinnelig? Med vennlig hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg vet ikke noe eksakt om Otto Udd-Johansen, men mener at en mann med Udd-Johansen hadde noe med musikk eller som sangforfatter å gjøre og at han stammet fra Sverige. Kanskje er det riktig. Der finnes en Otto Johansen i FT 1900 som er sønn av Karl Johan Andresen hf g Snedker, håndverksarbeider, f. 1854 Bohuslen, Sverige og moren Maren Kristofersen hm g Snedkerkone 1847 Eidsvold Ak . De hadde barn som var født i Kristiania: Anna Johansen d ug Datter 1884 Kristiania Alfred Johansen s ug Søn 1885 Kristiania Amalie Johansen d ug Datter 1888 Kristiania Klara Johansen d ug Datter 1890 Eidsvold Ak Otto Johansen s ug Søn 1892 Eidsvold Ak Karl Hanson el g Møbelsnedker 1851 Dalsland, Sverige Kanskje er der en forbindelse der?? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Ingjerd. Jeg har undersøkt litt og fått vite at Otto Udd-Johansen var født i 1891, død 1970, var sangforfatter, kompoist og forlegger av kristne sanger. Han var også med i Musikkforlaget Udd-Johansen & Hals i Oslo. Men hvor han kom fra vet jeg ikke. Det er i alle fall et spor.Men hvis du kontakter Filadelfiaforlaget, Oslo, så vet kanskje de hvor han var fra. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.