Gå til innhold
Arkivverket

[#5799] Leter etter forsvunnet slektninger


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Kan noen hjelpe meg ? Har prøvd før uten resultat. Leter etter bror og søster til min oldefar. Kristoffere Johansen Evenstad F.11.4.1862 Kynnberget Elverum.Inger Johansdtr.F.08.08.1862. Leter ogå etter søster til min tippoldefar Anne Vilhelmsen Vadet F.1842 Heradsbygd - Elverum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Etter søk i RHD ser det ikke ut til at de tre er å finne i folketellingen for 1900. Alle finnes i tellingen for 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg har også prøvd å søke med mine magiske fingre, og kan ikke finne noe lurt. Men, er du sikker på at de levde i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1865 finner du søsknene på Bastusveen i Elverum I 1865 finner du Anne på Vadet gård Elverum. 1900 finner du Kristoffer Johansen Hole i Lesja. Inger lette jeg ikke etter da hun kan ha blitt gift og skiftet navn. Glemte å se etter Ann i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Tusen takk for svar denne gang.Kjenner du mer til denne Kristoffer Johansen Hole i Lesja, om dette kan være min slektning. Jeg har også selv funnet søsknene Inger & Kristoffer i 1865 tellingen, og også Anne i 1865 tellingen. Har siden ikke funnet noen av Dem. Tusen takk igjen Berit for din innsats for hjelp til meg. Britt@ringstad-caravan .no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Glemte og takke både Lars Løkkebø og Laila Normann En takk til dere begge for innsatsen. Beklager min feil når det gjelder fødseldato, Kristoffer ble født 11.04.1862,Inger 08.08.1864. Skulle Dere vite mer, er jeg meget takknemmelig for svar. britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Danielsen

Det er en som heter Kristoffer Johansen (bopel Drøbak) og er 43 år i 1904 som er emigrant (passasjer) til USA. Han kan være født i 1861/1862 ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Møller

Vi prøver og finne en som dro till Amerika ca: 1910-12, og har funnit et par namn,men vi fick opp en addresse: Sell G det vi lurer på hvor er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Først takk til Helge Danielsen for det du har funnet. Har hørt fra eldre slekninger som nå desverre ar borte at vi har slektninger som har utvandret til USA. Vet du mer om denne Kristoffer ?Tom Møller Vet ikke hva Sell G er, karnsje noen kan hjelpe oss ? Er meget takknemelig for alle svar som kan løse min gåte.Holder på med slektsgransking, så dette er en nøtt og løse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Danielsen

Nei. Jeg vet ikke noe om Kristoffer. Jeg bare søkte i "Andre kjeldetyper/Emigrantar/Protokollar/Emigrantar fra Oslo 1867-1930", og der fant jeg en Kristoffer Johansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Takk til Anne Tove Bakke og Helge Danielsen. Kommer tilbake med spørsmålet hva Sell G er ? Er det noen som kan hjelpe til med det. Håper forsatt på at noen i dette hele landet kan tilfeldigvis kan komme bort i mine forsvunnende slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Britt Ringstad

Hei alle slektgranskere !Når det gjelder saken til Anne Vilhelmsdtr. er denne saken løst.Hun døde 17.1.1877.Saken til Kristoffer er også løst.Saken ble løst av Anne Elise Ferner Elverum Slekthistorielag.Stor takk til henne !!Mangler nå Inger Johansdtr.Eventsad F.08.08.1864 Fødested Bækken i Elverum !Karnsje noen der ute i slektsgranskere vet noe om henne ? Er takknemmelig for svar !Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.