Gå til innhold
Arkivverket

[#5800] Skredder Magnus Persen/Peter Haugland


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Magnus Persen (Person?) oppholdt seg i Kristiania desember 1883. Kjenner noen til han?Peter Nilsen eller Magnuson emmigrerte til Amerika. Kom dit under navnet Peter Haugland. Vet noen noe mer om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du litt mer informasjon? Skal dette ha vært samme mann eller far og sønn? Har du noen cirka-alder?Jeg har en Peter Haugland som flyttet med familien til Canada, men han var sønn av en Albert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Jeg vet ikke om det er far og sønn, men Peter hadde en søster, Maria (Marie?) som var født i 1855. Peter har muligens tatt navnet Haugland etter en gård (?) Han emmigrerte til Canada antageligvis på slutten av 1800- tallet eller beynnelsen av 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi T. Slettemoen

"Min" Peter Haugland hadde disse søsknene: Margit (som ble igjen i Norge), Borgny, Mons, Ansgar og Ruth, som alle reiste til Canada. Disse var fra Haugland under Berstad-gården i Nordfjord. Faren Albert Monsen var fra Haugland i Austevoll.Peter var gift to ganger, han lever ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.