Gå til innhold
Arkivverket

[#5801] Karen Marie en gang til


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Jeg spurte for noen dager siden om noen kjente til ei Karen Marie Johansdtr, født ca. 1874, visstnok i Bergen. Opplysningene jeg satt med, var trolig mangelfulle: 1. Johansen/Johansdtr m/varianter er usikkert. 2. Hun var ikke født i 1874, men 16.01.1870. 3. Ettersom kirkebøkene for Bergen ikke har noen Karen Marie født 16.01.1870, tyder mye at på at hun heller ikke var født i Bergen. Det er kanskje får mye å håpe på at noen har gode tips denne gangen...Johan I. Borgos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I 1875-tellingen finst ei Karen Marie Monsen, f. 1870 i Askøy, på Laksevågsnes. Nærare Bergen, uten å vere i byen, kjem du ikkje. Men eg har diverre ikkje Askøy-registeret mitt her eg sit no, men skal sjå etter om f.d. er dei rette når eg kjem meg heim litt seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Karen Marie Monsen født 20.01. døpt 27.02.1870.Foreldre tømmermann Mons Thomassen, Laksevåg og Anne Mikkelsen.Bjørn kan sikkert gi deg mer utfyllende informasjon. Mvh.Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det var jo nesten blink på dato, men berre nesten. Men finst ho i 1900-tellinga - og ka står der i så fall om fødestad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Dette må være den Karen Mikkelsen som i FT1875 står som pleiedatter hos Arne & Karen Olsen i Bergen. Joda, dette kan være dama, men hvor kom dette Johansen/Johansdtr fra? Hun var ikke gift, og står i FT 1900 som Karen Marie Johansen, fra Bergen. Da bodde hun i Sulitjelma. Klarer noen å følge Karen Mikkelsen videre?Johan I. Borgos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, Karen Marie Monsd., f. 1870, finst i Askøy (på Laksevågsnes) i 1875. Då er faren til sjøs, medan kona rår huset. Sidan faren hette Mons Thomassen og mora Marie Mikkelsdtr., er det vanskeleg å finne samanheng til Johansen/Johansdtr. Men eg skal sjå nærare på dette i helga. No må eg bu meg til eit møte i Trangvik i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Okei, bom altså, men takk for innsatsen likevel! Kanskje kan en familietradisjon forklare hvorfor fødsel og fødested til Karen Marie er så vanskelig å finne. Hun skal ha vært av taterslekt.Johan I. Borgos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.