Gå til innhold
Arkivverket

[#5809] Håpløst , Eller ??


Gjest Bente Engelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Engelsen

Har tidligere fått god hjelp og mange tips her i forumet,nå håper jeg at noen kan hjelpe meg i en håpløs? sak. - Ønsker hjelp til å finne opplysninger om min oldefar:gift,handelsreisende Kristian Nilsen f.1877,bosatt hos Kjøpmann Andreas Moe,Trondheim. Han ble far til uektefødt datter i Bergen 1908. Etter å ha leitet i DA & RHD og funne flere med samme navn,men ikke funne noen sikre spor har jeg tatt kontakt med St.arkivene i Tr.Heim og Bg. samt Byarkivet i Bg.Der kan de ikke finne ham reg.født/gift,inn/utflyttet,heller ikke i adressebøkene eller i farskap/bidragsprotokollene. Har og fått sjekket om han kunne stå i personalarkivet hos kj.m Andres Moe,noe han ikke gjør. -Hvordan skal jeg da komme videre?? Er det noen som vet noe om denne mannen, eller som kan gi meg noen tips?? Mvh.Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du funnet ekteskapet hans, det burde stå en del der. Eller har du funnet datterens fødsel i 1908, der kan det kanskje også stå noe. Når bodde han i Trondheim hos Mo? Og til sist er du sikker han er f. 1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Hei Har kun de opplysningene som står på datterens(min mormor)dåpsattest,der står det at han var født i 1877 og bosatt hos Kj.m. Andreas Moe i Tr.Heim(nov.-08) han var ikke gift med min oldemor,de var gift på hver sin kant,hvem han var gift med vet jeg ikke. Mvh. Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden han bodde i Trondheim i 1908 er det kanskje en sjanse at at også ble gift i det distriktet. Han kan heller ikke ha vært gift så lenge ut fra alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Statsarkivet i Tr.H.har sjekket om det er noen som kan knyttes til de opplysningene som jeg har uten resultat. Mvh.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Med de opplysningene du oppgir ( at han er din oldefar) så kan du søke om å få tilgang til FT 1910. Men det betinger visstnok personlig oppmøte ved et arkiv.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Takk for tipset, Jeg har tidligere hatt skriftlig kontakt med arkivene der de har sjekket FT 1910, men uten resultat.Det finnes flere med samme navn og f.år men de kan ikke bekrefte om det kan være en av dem , det ser ut til at det mangler opplysninger rundt datterens fødsel. Selvfølgelig kan det jo være en idè å ta turen dit selv en gang.Håper fortsatt på gode tips og råd i denne saken. Mvh.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

min Kristian Nilsen! Ble skrevet på mange måter. I FT 1865 og 1900 K. Nils , og ved div. fødsler fra 1866 til 1880 i KB skrevet Ch/K og Niels/Nils . ikke noen gode råd, men noen muligeter har du til å finne ham, eller håpløst! hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Takk til deg Egil, det ser ut til at de ofte har skrevet navnene som det har passet dem og det samme gjelder fødselsår,har ofte vært borti det i tidligere søk. Jeg får vel prøve å smøre meg med litt mer tålmodighet ,men det minker på den :) -Håper det er noen flere som har mulighet og lyst til å hjelpe meg med å komme videre her. Mvh.Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.